torsdag 19 augusti 2010

Då har man bunkrat upp =)

I helgen så sprang jag in till cykelaffären i mitt kvarter (www.cykellandet.se) och skulle handla lite gels och bars inför söndagens cykling.


Tyvärr så hade de inte mina favorit gels inne och jag var ute i sista stund, och insåg att jag närmsta cykelbutik låg inne i stan (innan jag kom på www.cykling.se i Solna) men snälla som de var så sa de att de kunde beställa hem till mig, de brukade beställa hem Vitargo, men jag ville ha Enervit, men det skulle inte vara några problem att fixa (sånt gillar jag- allt för kunden!)
Det roligaste den gången var att det var en äldre herre som var där inne och skulle fixa något med cykeln och sen så såg expediten att jag enbart hade någon bars och han tänkte låta mig vara snäll och gå före, sen började jag ju att strula med att jag ville ha enervit och vi skulle fixa beställning och oj oj vad den äldre herren lackade ur... Han tyckte nog inte att det var helt okej att jag gick före, för det kom en skön ramsa ur hans mun ;-)


Hur som haver så kom idag i alla fall min beställning, så nu klarar jag mig nog ett tag =)


Lika bra att köpa en hel låda så jag inte står utan någon helg =)


Är det någon som har något tips om någon gel eller bars som ni tycker är bättre än de jag köpt?


Fick med denna, någon som testat??? 











9 kommentarer:

Matilda sa...

Kanon köp!

Martin S. sa...

Bra köp, framför allt energidryckspulvret från Enervit!

Jag tycker Enervits liquids är trevligare än deras gel. Något enklare att få upp och mer energi. Dessutom behöver du färre såna med dig än om du ska ha gels.

Vad gäller bars så finns det bara en: Runes energikaka! http://svenskasportprodukter.se/

Jag har nyss fått min andra laddning med energikakor (det var 22 st i förrgår, nu är det några färre ;-) och dessa kakor är grymma!

Du borde också komplettera med Enervit R2 för återhämtning.

Tips: jag köper sådana här prylar online på www.erlan.se

Matilda sa...

Håller med Martin, deras liquids är trevligare! Citron tror jag det är som är riktigt okej att äta.



Jag ber dig att ägna en tanke till innehåller i detta inlägg och framförallt till Barncancerfonden:
http://matildamodigh.com/2010/08/i-svarigheterna-finner-man-mojligheterna-4/
Var med i kampen om livet! Barnen är vår framtid.

Erik Kullgren sa...

Om du undrar hur det går till när vi elitåkare äter på tävlingarna, kan du kolla här: http://picasaweb.google.com/erik.kullgren/TourOfJamtland2010#5503720773654685474

Om du tittar noga ser du en röd "power gel" i korgen. "Power gel" i det här fallet betyder egentligen jordgubbsdessert för barn 6-8 månader. =) Det är ytterst högteknologiska produkter vi använder oss av på elittävlingarna; barnmat och mazariner under loppet och sen en rejäl påse godis på kvällen. Det är ju viktigt med återhämtning har jag läst någonstans... =)

Cykelbloggar sa...

Själv köper jag mitt energiintag på Zipvit, samma som sponsrar Cerveló Test Team och Radioshack. Deras gel och sportdryck är grymma, och de kostar en bråkdel mot Enervit, Powerking och Vitargo. Brukar ofta ha kampanjer att köp 2 betala för en osv. + att man får när man beställer alltid gratis grejor, där man kan välja fiksolja eller vitaminer etc etc.

Men smaken är som baken ;-)

Ha en bra dag,
Mvh
Fritz

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack för alla tips!
Detta är en ren djungel börjar jag ju att inse, men jag ska testa lite olika varianter nu =)

Men gel har jag satt jag klarar mig ett tag, bars blir nästa inköp….

Valet mellan en påse godis och Enervit R2, blir enkel….
Och nu tror ni nog alla att jag tänker säga en påse godis, men icke!! Eftersom mitt delmål börjar på måndag som innebär att jag inte får äta godis m.m. och att jag ska gå ner 6kg till jul…
Så valet blir Enervit R2 =)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Btw Erik jag gillar dina barnmats tips... Hahah...

Cykelbloggar sa...

Bars är en djungel, själv tycker jag alla de som säljs i sportaffärerna är för grymt tungtuggade, enervit och powerking blir som en klump i munnen och det är jobbigt att svälja dem + att de är svindyra, jämfört med risentas energikakor + Lidls energibars är grymt lätta och de försvinner fort + att de kostar en bråkdel av de kända märkena. Sedan vet jag att många tillverkar egna bars, då blir det ännu billigare.

Har för mig att "cykelmuppar" har gjort egna, kolla in deras sida, länk finns på cykelbloggar.

Mvh
Fritz

Cykelbloggar sa...

Till Erik, det låter som att Fredrik Ericsson har varit hos er och föreläst, när han var hos oss (ACTierp) tjatade han extremt mycket om smågodis som återhämtning =) Följer det slaviskt! ha ha ha

/Fritz