torsdag 2 februari 2012

This is the naked truth....

För att bli en starkare individ så krävs det att våga se sanningen och acceptera den. 

En sanning som väldigt få pratar om och accepterar. 

Det är sjukt lätt att vinkla allt i livet utåt till precis så man vill att det ska uppfattas för stunden. 

Jag skulle kunna vinkla den här bloggen precis som jag vill att ni ska uppfatta den utan att känna mig, jag skulle kunna fejka allt och skriva tusen saker som inte alls stämmer men jag
 är inte den personen som gör det, jag skriver om det jag upplever, känner här och nu. Men ibland så lägger jag ju självklart inte ut alla min tankar osv. Jag behåller väldigt mycket privatliv för mig själv. 

Men idag tänker jag delge er några saker som oroar mig och kan få mig att ligga sömnlös, känna inre stress osv. 

- Jag är sjukt orolig för framtiden, hur ska det gå när plugget är över?
- Vad vill jag verkligen jobba med? 
- Har många idéer, men pengarna sätter stopp
- Min 2 åriga utbildning ger mig inte jobb som inbringar mer pengar än det jag hade innan 
- Mina ben strular, kommer jag kunna bli elitcyklist?
- Kommer jag kunna cykla på Mallis?
- Kommer jag bli avhängd av SubXX innan vi ens nått Gränna pga min ben och den dåliga kondition jag är i nu?


Men nu kommer det som ALLA som har liknande tankar MÅSTE GÖRA 
JAG/NI MÅSTE GÖRA EN POSITIV LISTA OCKSÅ!

Det är det här som många glömmer. 
Om jag bara ska hänga upp mig på dessa saker (å ja listan kan göras längre än vad jag gjorde den) så kommer jag inte att må bra och jag kommer vara deprimerad och inte känna livsglädje. 

Jag är en person som trots detta kan vara oerhört glad utåt för jag är en glad person, men sen kommer tankarna. Men då har jag ju en positivlista jag kan luta mig emot

- Framtiden löser sig alltid, visserligen kan det bli tufft, men det löser sig alltid!
- Jag behöver inte veta just nu vad jag vill arbeta med resten av livet, detta är en perfekt stund i livet då jag kan testa olika saker för att verkligen komma fram till vad jag vill göra, hur grymt som helst.
- Försöka hitta investerare till idéerna eller våga köra ändå, jag lever bara en gång!
- Pengarna är inte allt när det kommer till jobb, så länge jag får en lön så jag klarar mig är det viktigare att jag trivs med jobbet än att jag får 5 000 kr mer i månaden.
- Jag kan bli elitcyklist om jag verkligen vill, men jag måste låta mig att ta den tid det tar, det går ej att stressa fram något
- Om jag inte kan cykla lika snabbt som de andra brudarna på Mallis så kan jag förmodligen köra runt och upptäcka ön i min egen takt/träna annat och sen hänga med brudarna och andra cyklister på em/kvällen och lära känna dem bättre och förmodligen få höra massa upplevelser och saker som berikar mitt liv
- Om jag blir avhängd tidigt så är det så, men jag vet att jag har gjort allt för att göra mitt bästa fram tills dess och man kan inte göra mer än vad man är kapabel till just då. 
- Jag behöver inte oroa mig, allt löser sig och jag gör det jag kan just nu efter den förmågan jag har. 






Mer än så kan jag inte göra och det är helt okej




3 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Riktigt bra inlägg!! :)

Salli sa...

Tack for varldens mest inspisrerande inlagg! alskar dej!
KRAM emelie

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack =)

Love you too Salli