söndag 29 augusti 2010

SMACK-serien/Upplands Cup

Idag var det dags för  linje 69km och avslutning för Upplands cup i Roslagsbro


Tanken från början var att jag skulle ha varit med och cyklat i linjeloppet idag, men efter Vasatrampet igår så fick jag en rejäl överansträngning på höger baksida lår och glad var jag för det för jag hade blivit avhängd efter 3sek, det gick fort i klungan idag och då är inte kul att komma in som amatör på cykel ;-)


Så jag fick agera fotograf  tillsammans med Micke istället. 


Var sjukt trött när Daniel och Micke kom och hämtade mig imorse, vi var framme i Roslagsbro (Norrtälje) i god tid innan start. 


Daniel skulle starta i linjeloppet och han kände sig lite bättre än igår men han var dock inte tipp topp. 


Här kommer iaf lite bilder, måste öva en del på att ta kort, så håll tillgodo :-)


Daniel och Per VCK


=)


Innan start


Nu är det inte långt kvar innan starten





I väntan på 2:varvet hittar jag en trevlig skylt i busskuren =)


                                                
Daniel leder klungan medans VCK har en kille i utbrytning



Cyklister =)

Klungan var stor



Micke övar position inför mål

Vinnaren för dagen CK UNI´s Jörgen Olsson

Totalt var det 45 deltagare som körde linje 69km i Roslagsbro
De rullade i mål på 01:40:53 och snitt på 41,04 km/h

Daniel körde på bra! Synd att han inte var i topp form får då hade det säkerligen varit chans på topp placeringar, nu slog han av på farten när han insåg att benen inte orkade in i det sista. 

Shit vad trött jag är, nu blir det sängen.

För fler bilder kolla in:
http://blog.doosen.com/ - Daniel Ostermans blogg
och Mickes blogg http://www.3korre.se/ ( finns nog 180 bilder på Mickes blogg)

Jag och Micke andas ut i busskuren...

Bäst att ha två kameror, men det känns som om jag borde köpa en ny, vill också ha en systemkamera!!!
































2 kommentarer:

Matilda sa...

Ajdå, hoppas ditt ben fixar sig!
Men riktigt skapligt med dig som fotograf! ;D

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Ja det hoppas jag med.
Haha, lär nog öva lite på att fotografera och helst köpa en systemkamera =)