måndag 20 september 2010

60min sats CyclingPulse + 30min cycling + 30min core= 120min hård träning

All träning blir alltid vad man själv gör den till

Idag när jag vakande så kände jag faktiskt att jag hade fått lite träningsvärk i rumpan/baksida lår ifrån gårdagens distanspass, jag älskar ju träningsvärk så jag njöt lite extra när jag gick i trappor idag. 

Idag var det Sats cyclingpulse 60min, cycling 30min + core 30min som stod på agendan.

Imorse så kändes det inte alls som någon bra idé då jag var sjukt trött och kände mig lite sliten ifrån igår, men under dagen så fick jag tillbaka lite energi och tänkte att jag går till Sats och tar mig igenom dessa spinningpass lugnt och låter benen få rulla lite. 

Så efter jobbet så traskar jag dit och kom ju på att jag hade bokat cyclingpulse, hade aldrig gått på ett sådant pass tidigare och insåg sen att shit, på de passen kan jag ju inte sitta och rulla benen lite i sin egentakt.. 
Fast det kan man ju faktiskt om man vill, för all träning blir precis vad du själv gör den till, du kan gå dit och mjölka dig igenom hur många pass som helst om det är det du vill, likaväl så kan du gå dit och köra skiten ur dig själv varje gång.

Min plan om att ta det lugnt, försvann så fort jag kopplat upp mig och började trampa.. 
Finns tydligen lite tävlingsmänniska i mig trots allt ;-)

Kul när man ser pulsen och hur alla andra ligger till, för det här med pulsträning är ganska nytt för mig eftersom jag inte cyklat spec länge och inte utövat något idrott där jag varit i behov av det. 

Passet genomfördes och vi snittade mest  på 84% i puls och några gånger gick vi upp över 90% av pulsen. Riktigt kul var det, men jag kände ju att mina ben inte riktigt var med mig.. 
Så det ska bli kul att köra det nästa vecka då jag förmodligen inte har cyklat närmare 19mil dagen innan.

Efter detta pass så började ett annat spinningpass som endast var 30min, tänkte ju att jag skulle ta det lite lugnare på detta pass, men äh det gick ju inte heller, för när jag hade ångan uppe så var det bara att gasa på..

Sjukt nöjd över mina spinningpass idag, svetten fortsätter att forsa och det känns verkligen att man jobbar med kroppen.

Skulle sedan gå på core 30min, och när jag gick in där så började jag tokfrysa och kände hunger, hade ju tagit ut mig ganska hårt på spinningen så ett tag övervägde jag om jag skulle hoppa över core klassen, men när vi väl kom igång så kändes det bättre... 

Så denna dag känns helt okej träningsmässigt... 
Nu ska kroppen få lite sömn och sen känns den komplett =)

Bjuder på denna bild idag,som är tagen på min mammas höskulle  i vackra Dalarna.
Var när jag fick en idé om att jag skulle börja göra armhävningar varje dag, den idén höll dock inte så länge. 


2 kommentarer:

Matilda sa...

WEEIIHOOO!
Alltid lika underbart när det visar sig att man har krafter kvar!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

ja verkligen, kommer bli spännande och se hur kroppen känner sig imorgon... ;-)