lördag 18 september 2010

Tanken var lite cykel, tvätt av cykel & SATS

Idag var min plan att jag skulle sova sjukt länge, eller iaf att ligga och dra mig länge i sängen.. 


Men när man vaknar och råkar gå in på fb via mobilen och ser sina vänners uppdateringar så förändrades mina tankar om denna långa stund i sängen.. 


Min vän Veronika´s status löd nämligen så här: Funderar på att tvätt cykeln
Eftersom jag är en av de som inte tycker att det är så kul att tvätta cykeln så svarade jag ju att hon kunde väl komma till mig så kunde vi göra det tillsammans, vilket Veronika nappade på.


Så vi bestämde att vi skulle mötas upp i Sollentuna, eftersom det är lite trixigt att cykla igenom där för att komma ner till mig.
Så jag drog på min mina "vinterbyxor", tänkte att jag måste ju testa dem och se hur varma de är och cyklade lugnt upp. 
Mötte upp Veronika och vi cyklade lugnt tillbaka hem till mig, så himla kul att cykla och snacka lite skit. 
Den lilla turen blev bara drygt 3mil.




Redo för en cykeltur


Sedan gick vi till Sats för att träna, och idag jobbade min favoritreceptionist Martin, växlade några ord med honom och sen var det lite styrka överkropp som gällde. 
Veronika är nämligen Pilates instruktör, så hon visade mig några bra övningar för ryggen, jag har extremt dålig rygg och dessa övningar var toppen. 
Så himla kul att gymma med en tjej, kan ju erkänna på en gång att jag är inget big fan av att gymma, men det måste bli ändring på det.... 


Sedan var tanken att vi skulle ha tvättat våra cyklar, men då började det precis att ösregna så då var det ju ingen idé. Får se om jag tar tag i den biten imorgon ist. 


Så här bra går det när vi ska tvätta cyklar

Nu ser jag fram i mot morgondagens distanspass på 20mil med Johan & Daniel... Håll era tummar för att vi får bra väder!!

Inga kommentarer: