onsdag 20 oktober 2010

Ångest pga vila

Jag fattar inte att det ska vara så svårt att tillåta kroppen att få lite vila....

Tränade sist i söndags och nu har jag värsta ångesten för att jag inte har tränat på tre dagar.

Min plan har varit att jag ska låta mina ben få vila i två veckor ifrån cykling/spinning/trainer så att mina överansträngningar förhoppningsvis försvinner, men jag hade ju tänkt att jag skulle träna överkroppen istället..

Men så har det ju inte blivit, pga att jag har på börjat en utbildning och har varit jätte trött och tom i skallen när jag kommit hem  och har därför valt att inte träna, för jag tror att min kropp behöver vilan bättre..

Ändå fast jag väljer detta så får jag ångest, varför varför varför kan jag inte bara låta min kropp få vila utan att få ångest?????

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte bra. Det vet du va? kraam Tove

Anonym sa...

Ett gått råd från en som har varit med ett tag. Det tar tid att ställa om med nya rutiner och vanor. Låt det ta den tid det tar och träna när du är på plats i den nya vardagen.
Känn ingen stress det är långt till våren ännu.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Tove, oh yes... Men det blir nog så när man är van att träna.. Men det gäller ju även att klara av det mentalt att tillåta kroppen få vila och inse att man är värd det eller att kroppen behöver det, dock är det svårare än vad man tror...

@ Anonym, Absolut gör det de, men det är som sagt fortfarande lite svårt att tillåta sig att vila i 3 dagar, men det gäller att försöka sätta fokus på de bra sakerna som händer när kroppen får vila ist för att fokusera på den ångesten jag får.

Haha stressad är jag redan, vet att det kommer krävas sjukt mycket av mig för att klara av mina mål...