söndag 3 oktober 2010

Cykeltur på Ekerö

Idag gick jag upp klockan 7:15 för att jag hade en plan om att åka hem tidigt ifrån Dalarna så att jag skulle hinna med en cykeltur i Sthlm.

Kom hem i vettig tid, men uh, märkte hur mycket det blåste ute och jag kände inte riktigt för att kliva ut och sätta mig på cykeln.
Segade mig ett tag och insåg sedan att om jag ska bli bra på cykel så gäller det att kunna cykla oavsett väder (ej vinter ;-) ), plus att jag kommer att ha vilodag imorgon och jag kom fram till att jag kan ju faktiskt ta en väldigt lugn tur och bara låta benen få trampa ur sig lite.

Så på väg ut till Ekerö trodde jag att jag först skulle blåsa omkull när jag cyklade över Nockebybron, tur att jag har relativt tung cykel.
Trampade på och gillade inte alls vinden, och då dök det plötsligt upp en cyklist vid min sida, och frågade om jag var jag, och jaaa det var ju jag.. Cyklisten var Robin, jag hade aldrig cyklat med honom tidigare, men vi har möts på vägarna en gång tidigare och sedan via bloggvärlden.



Himla kul är det att alla cyklister är så trevliga och det är lätt att haka på varandra.

Jag varnade dock Robin för att jag endast var ute på en lugn tur för att rasta benen, så att han inte skulle bli besviken om jag cyklade för sakta.


Jag dog bokstavligen i varje backe och kan bara konstatera att inte ha cyklat lvg på 2 veckor känns, har inte hittat tillbaka till formen efter semestern och känns som om jag inte kommer göra det för ens i vår och har även insett för att bli bra på cykel så gäller det att cykla, så när min trainer kommer så kommer jag nog skippa många av alla spinningpassen.

Det blev ett bra pass i den jobbiga vinden på Ekerö och jag avverkade 7,5mil (35 mil kvar till 500mil) och det var tur att jag fick sällskap för annars så hade jag vänt om mycket tidigare!

Insåg även att jag fortfarande inte lärt mig att äta ordentligt ( är bara grymt duktigt på att äta 5-6ggr på vardagarna när man jobbar) innan jag cyklar..
Åt frukost vid halv åtta på morgonen, sen åkte jag buss i 4 timmar och åt inget där heller, och när jag kom hem så tog jag en liten brödbit, kanske inte det bästa om man ska ut och cykla.
Men en vacker dag så ska jag lära mig!

Nu avrundar jag denna toppen helg (då jag har hunnit med att träffa min familj och släkt och alla mina underbara vänner i Dalarna och hann ju även med en cykeltur) med en kopp te sen blir det sängen!
Detta te ska tydligen vara bra om man börjar känna sig förkyld

3 kommentarer:

osterman sa...

Det är bra att du i alla fall inser att du inte äter bra... Ett steg i rätt riktning =)

Matilda sa...

inte illa! låter som en riktigt fin dag trots vinden och vilken avslutning! du får en kanelis till :)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@osterman, hehe ja visst är det... Så till i vår har jag kanske lärt mig =)

@ Matilda, dina bullar såg grymt goda ut, så langa över en (oopss sånt ska ju jag inte äta)... :P