lördag 6 november 2010

3h spinning @ SATS Stadshagen

Idag har jag avverkat ytterligare ett långpass på spinningsadeln.

Jag kände att min kropp var riktigt seg och jag fick inte upp pulsen, jag hade förmodligen alldeles för lite energi. Åt halvdåligt igår och idag hann jag bara med en lättare frukost då passet började 12.
Tog en timme innan jag fick igång kroppen och sista timmen kändes bra och jag började få massa energi, satt till och med och funderade på om jag skulle ta ett cykelpass efter spinningen (undra om man börjar bli lite skadad)

Så jag föredrar nog långa pass på eftermiddagen/kvällen då man har hunnit fyllt på med lite mera energi och kan köra på hårdare ifrån starkt och även har energin till det =)

Passet var helt okej, det var verkligen anpassat så att man skulle klara av de här tre timmarna.
Musiken kan jag ge en tumme upp för, gillar när de kör "glad" musik =)

Vi körde inget som är speciellt att nämna, utan mest stå och sitt som du vill, vi körde stegen och även några längre intervaller.

Vi körde en endast två ggr kortare intervaller på 30-40sek.. och då blev jag överlycklig. Har tydligen insett att det är det jag gillar och får ut mest av.
SÅ mera igångdrag på spinningpassen!!!

Om man ska jämföra detta pass som är upplagt på 3 timmar och det passet jag kör på tisdagar som är 3,5 timmar så gillar jag tisdagar bättre, eftersom det är 3 olika pass och då kör varje instruktör på som bara f*n eftersom vanligast är att man bara går på ett av de passen. Plus att sista passet oftast är fullt med korta intervaller som dödar en totalt!!

Inga kommentarer: