tisdag 23 november 2010

Spinning @Odenplan... Vart är min energi???

Jepp idag var det återigen dax för lite spinning på SATS Odenplan...

Missade första passet pga att lektionen i Uppsala slutade 16:00 så jag hann inte till Odenplan till klockan 17 =(
Sjukt irriterad var jag över att missa det passet då det är mycket bättre än det som kommer efter..
Men men det var bara att gilla läget..
Kanske var det som så att det var meningen att jag inte skulle hinna dit i tid, eftersom jag har känningar i mina muskelfästen, så då kanske 2,5 timmar räckte?
I min hjärna så räcker det ju inte men mina ben blev säkert glada =)

Hur som haver så är jag där i god tid till pass nr: 2
Denna dag så saknade jag min vän Jessica vid min sida, men i utbyte så var Joakim-Krutgubben (Bra kört) där..

Måste bara inflika att till er som kör spinning på tisdagar, platsen längst fram till vänster är MIN.. haha.. Skämt å sido.... Men på första passet så fick jag inte sitta på min favvo plats och upplevde att det gick mycket sämre... Ehhe.. eller så var det bara som så att min energi fanns verkligen inte där.. Kände av benet i början också och tänkte tanken ett par ggr om jag skulle avbryta.

Men det gick över och inför pass nr:3 så bytte jag cykel... Trivs så himla bra på min favoritplats, men fick inge mera energi för det..

Michel (instruktören) kör igång som vanligt och jag inser att jag kommer bli dödad ;-)
Tur att han pushar på en så fort man håller på att vika ner sig, man behöver verkligen det då man känner att energin är borta och att man inte har alltför mycket att ge,  om någon då säger åt dig att köra så måste du ju... Vilket är toppen, flera sådana instruktörer!!

Han hade förlängt 30sek intervallerna till 35min... Och de är ju som vanligt sjukt jobbiga!!!
Sen hade han ändrat de sista 15 minuterna, där vi själva fick dra igång attacker på 10-20 sek tippar jag på att det var...
Riktigt kul var det.. Tror nog att det var jag, Johan, Thomas och Uffe(?) som körde igång flest attacker.. Grymt jobbigt när någon drar igång 3 sek efter att man precis kört.. Men det som inte dödar det härdar...

Undra hur mitt ben kommer att må imorgon, och funderar även på varför jag inte har så mycket energi som jag vill, förmodligen så är min kropp psykiskt utmattad då det har varit mycket studier den senaste tiden och mycket press, eller så är det kanske en förkylning som är på gång.
Så det blir lite ofrivillig vila i morgon eftersom jag absolut INTE kan vara sjuk i helgen då maxtester och KM ska genomföras..

Pulsen blev följande:

90min mördar pass
Max: 94,5 %
Snitt: 86%

Passet innan så strulade pulsklockan (igen) så de siffrorna stämmer inte..
Blev sjukt irriterad, men fick igång den så den fungerade fin fint till andra passet =)
På tuben hem, och själv klart i kompressions byxorna =)

Btw, om någon undrar så suger jag på hög kadens, någon som har något vettigt tips på hur man förbättrar det så hör av er .... 
Fast jag antar väl att svaret kommer bli... Det är bara att lära sig att trampa snabbt.. Yeee om ett år så kanske jag har fått till det.. 

Ett proffs är någon som kan åstadkomma sina bästa resultat även när han/hon inte alls känner för det

En vacker dag ska jag lyckas med det =)



Shit vad trött jag är.. kanske märks på inlägget... Men det bjuder jag på!




Inga kommentarer: