lördag 20 november 2010

Svenska cykeldagarna + bilder

Jepp då var man hemkommen efter en trevlig dag på Svenska Cykeldagarna nere på Elmia i Jönköping..

En trevlig mässa, där bland annat min klubb och deras elitlag var representerat, ja jag snackar så klart om VCK & Nordic Eco - Vallentuna Cycling Team.
Ett team som jag tror det kommer gå sjukt bra för nästa år!!!!

Cykelmässan var bra, men.....ja tyvärr så finns det ett men med...

Jag saknade en stor scen inne på mässan där de skulle ha haft lite olika tävlingar och jag hade tyckt att det hade varit nice med lite olika föreläsningar och presentationer på en stor scen inne på själva mässområdet.
Nu låg scenen "utanför" själva montrarna vilket jag inte tyckte var så bra.
Sen tyckte jag att det saknades några leverantörer och återförsäljare... Ingen nämnd, ingen glömd.

Men i övrigt en grym mässa med härliga människor!!!

Och om ni ska dit imorgon, missa inte att besöka Nordic Eco - Vallentuna Cycling Teams monter



och missa inte heller att köpa ett par 2XU Compression tights av de jätte trevliga försäljarna. De har även bättre priser på dessa tights under mässan..
Trevliga försäljare
Ted th, trefaldig SM vinnare i triathlon


För er som inte vet vad de är för tights jag snackar om så kommer här ett litet utdrag ifrån deras sida
http://www.2xushop.co.uk/cycle/nhrange/wc1654b.html


While continuing to deliver muscle support and reduced muscle fatigue properties equal to the 2XU Cycle Short/Bib Short, these new pieces also feature graduated compression
Graduated compression throughout the garment ensures circulation is heightened, thereby enhancing oxygen delivery to the hardest working muscles.
Increased circulation also aids the body's natural filtering process by enhancing the release of waste products created during exercise.
Så förutom att de är sjukt snygga så hjälper de även återhämtningen av musklerna... 






Hitta några godbitar som jag lätt hade kunnat plocka med mig... 
Bland annat Pinarelllo Dogma =)




RoH spinning, Roberto Vacchi är med och trampar



Grabbarna som jag åkte dit med DanielMicke och min bror







Nordic Eco - Vallentuna Cycling Team 





Dalblads var där och visade sina produkter

Självklart var grabbarna fram och smakade och handlade =)

Maten var ingen höjdare, tyvärr

Exakt en likadan har jag hemma i mitt vardagsrum, endast cykel och cyklist som skiljer =)











Oj oj om inlägget blev lite halv konstigt så är det för att jag är grymt trött.... ;-)

2 kommentarer:

Martin S. sa...

Porr!!!!

Lasse sa...

Ingen fara för de va ett jäkligt bra inlägg ..