måndag 20 december 2010

Det här är till er!

Det är inte ofta jag blir personlig i bloggen, men nu är det dags igen.

Denna gång så kommer jag tillägna inlägget till er, MINA VÄNNER....
Ingen nämnd ingen glömd. 

Vad vore mitt liv utan er? 
Förmodligen ingenting... 

Vänskap för mig är att uppleva saker tillsammans, skratta, gråta, våga visa sitt riktiga jag och vad man tycker och känner, finnas till när man behöver det, att man ställer upp på varandra till 100%

Jag är lyckligt lottad, för jag har så himla många underbara vänner som jag delar allt detta med. 

Vänner som förstår mig varför jag kanske prioriterar bort dem just den gången för något annat. 
Det är då så himla underbart att mina vänner då kan sätta sig in i min situation och bara säga, Karin gör det du känner att du behöver göra, jag finns här för dig när du har tid. 

För det är just det, TIDEN, tänk om jag hade lite mera tid över då skulle jag spendera den tiden med de vänner som jag inte hinner med att träffa så ofta som jag vill. 
Nu vet jag säkert att någon tänker så här, ja men det är ju en prioriteringsfråga, och ja, det är det. Men vissa saker som jag kanske prioriterar före är kanske en färskvara och mina vänner är ingen färskvara, utan vänner som jag förhoppningsvis kommer att ha tills jag dör.... 

Det är även så himla underbart att jag kan ringa mina vänner 100ggr om dagen och veta att det är helt okej, de kommer att svara och förmodligen ha svar på mina frågor och de skulle även svara om jag ringde 101ggr... 

Att jag alltid har vänner omkring mig som ställer upp på mig och lyssnar på mig och mina problem och historier är ju guld värt, för vad skulle jag ha gjort alla gånger jag är nervös eller dylikt inför något om jag inte fick ringa/prata med dem? 

Och även det bästa, även fast jag inte träffar många av mina vänner så ofta så vet jag att ni finns där för mig, och den känslan gör mig varm i hjärtat. 
Vetskapen om att det spelar ingen roll om vi hörs 100ggr om dagen eller en gång i månaden, ni finns där iaf och kommer så alltid att göra. 

Bland det bästa med vänskap är att vänskap har igen ålder, jag har vänner i alla möjliga åldrar och det är helt underbart! 
Likaså att träffa nya vänner är helt underbart, man lär sig alltid något nytt om sig själv genom ny vänskap och att man får ta del av någon annans historia är verkligen helt fantastiskt. 


Det jag vill ha sagt med detta är att

 JAG ÄLSKAR ER, MINA UNDERBARA VÄNNER, UTAN ER VORE JAG INGENTING

Fick denna tavla igår utav en av mina underbara vänner
<3 <3 <3 


Vänskap
- av Siv Andersson

Livet blir berikat
av kompisar och vänner.
Att människor vill dela
sånt man gör och sånt man känner.

Så mycket man får lära,
så mycket som blir sagt…
Så mycket som kan hända
i vänskaplig kontakt.

Ja, det ger så mycket glädje
att vara fler än en.
Att man har nåt gemensamt
i nuet… då… och sen…

Att ha just dig till vän
ger skäl till tacksamhet.
För du är bra på vänskap
- det hoppas jag du vet!




1 kommentar:

Anonym sa...

DU ær en UNDERBAR væn <3
STOR klem Jess