söndag 5 december 2010

Summering av träning 2010


Ja då var det dags att summera träningen av 2010.
Jag har endast tagit med statistik ifrån mars till november

Övrig träning är t.ex. shape, promenader, styrketräning, body pump. 
(Ja jag älskar statistik som ni kommer märka) 












Sträcka och tid totalt som jag har cyklat 


 Övrig träning totalt 


Spinning 2010

Totalt Cykling



Totalt Övrig Träning


Spinning Totalt


Totalt tränat 


Detta år var mitt första år på en cykel och det märks verkligen att det har dominerat min träning. 
Nästa år ska jag strukturera upp min cykling lite bättre och köra effektivare pass och börjar köra mycket intervall & backträning, även en hel del distanspass eftersom ett av mina mål är Vättern SUB9. 

Det viktigaste av allt är att jag har lärt mig så otroligt mycket detta första år på en racer och jag hoppas att mina ben ska hålla inför nästa säsong, vill inte ha något mer strul med dem... 

Men som du kanske läste så drog jag på ganska så rejält i juni-juli med cyklingen och det var väl inte alltför konstigt att mina ben började skrika nej. Men när man är ny som kör man ju på ändå.
Men som sagt, man lär sig med tiden och tur är väl det =)

Nu ser jag verkligen fram emot kommande säsong och jag hoppas den blir precis som jag har tänkt mig.

Bjuder på lite bilder i från start till slut. 

Min så kallade "skräpcykel"

Här la jag grunden för färgerna på cykeln
Min älskling
 (jepp vet att det är stilfel med sadelväskan, men ibörjan så visste jag inte det)


Första turen i VCK kläderna

Innan starten av Sundsvall Classics, 104km
Mitt andra motionslopp, sjukt mycket backar var det



Tid: 03:24, Snitt: 30,59 km/h
(Körde Siljan Runt 120km på 04:12 och snitt 28,5 km/h, så jag hade blivit lite bättre, plus att SC var sjukt mycket
jobbigare)
Bild lånad av SC



Här hade jag och Daniel cyklat hem till Rättvik
En tripp på 276km
Rulltid ca: 9 timmar och snitt på 30 km/h
Med fika, punktering m.m 10 timmar totalt.

KM VCK
Vasatrampet - Snyggaste målgången
Sträcka: 140km Tid: 04:06 Snitt: 34 km/h
Bäst hittills =)
Höstkläderna på =)
En vacker dag ska jag bli stark :P
Tvätta ska man tydligen göra
Denna underbara leksak passar utmärkt i mitt vardagsrum
Första och sista vinterturen
Så här kan det gå ibland
Sjukt mycket kläder
Det går inte alltid bra när man kör trainer
Det är jobbigt med Virtuellt KM
DÖD
Men jag vann.... 
En del bilder är snodda av Daniel och Micke








3 kommentarer:

Martin S. sa...

Schysst mängd träning det där.. Gillar hur juni ser ut! ;)

Mål för nästa säsong, förutom Vättern SUB 9?

Matilda sa...

Intressant inlägg!! Vad är planerna för 2011, träningsmässigt såväl som tävlingsmässigt?

Och vilket program har du använt för att få de snygga diagrammen? Riktigt proffsigt!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Martin, Yes Juni är nice!!
Att bli starkare och snabbare... Lär mig teknik och satsa mycket på intervallträning...

@Matilda, Tack, Vissa diagram är ifrån Funbeat, vissa andra är ifrån numbers...
Jag kommer nog inte tävla så mycket utan fokusera på att utvecklas så mycket som möjligt och har planerat in en hel del motionslopp.