torsdag 10 februari 2011

Yes I made it, 200kg

Äntligen så var det dax att testa 200kg i benpress och YES jag klarade det :-)
Jag började med lite uppvärmning på roddmaskinen, gillar dock inte rodd men det är grymt bra så jag får nog inse att jag får lov att börja gilla den ;-)
Sedan körde jag knäböj 4 set x 12 reps x antal kilo i smithmaskinen.
Sedan så var det dax för min för tillfället favorit maskin, BENPRESS =)
Började med 100x10, 120x10, 160x8 och sen kom det stora testet, mitt mål denna vinter har varit att maxa på 200kg och idag så var det dax för att testa mina ben och YES jag klarade 200KG, gjorde 200x3
SÅ SJUKT JÄVLA NÖJD!!

Kan ju även tillägga att jag inte hade någon bra känsla i kroppen, så jag tror att jag kan ta 210 om jag har rätt känsla..
Men mitt nya mål blir 250kg innan sommaren :-))))

Hade även grym hjälp idag så att jag vågade gå upp på 200, tusen tack för det =)

5 kommentarer:

Mazze sa...

Grattis Karin!
Bra jobbat, en varning ang roddmaskinen... Jag körde rodd på vårt gym förra vintern efter några 30 min roddpass(ca 2 pass i veckan) så började det göra ont i knäna när jag skulle till att cykla på trainern... Fattade ingenting förrän jag började fundera på vad som var förändrat, kom fram till att den enda förändringen då var roddmaskinen... La av med den och se knä-ont försvann... Bara så du är observant där!

osterman sa...

Bra jobbat! =)

Fortsätter du så här kommer du ta 250 utan problem, men tänk på att inte köra för mycket styrketräning för länge, du behöver ju få lite fart också.. Följ planen så blir det nog bra =)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Mazze, TACK =) och även tack för tipset ang rodden, jag ska nog ta det lite vackert med den då, får bli uppvärmning på max 7 min ist och nöta lite trainer ist =)

@ Osterman, Danke =) Ja jag borde ju lyckas med det eftersom jag tog 140kg i slutet på december och nu tar jag 200....
Men yeeess jag ska börja snurra på mina ben också..

Matilda sa...

Sjukt bra jobbat!!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack Matilda!!!