tisdag 29 mars 2011

Träning 2010 Vs 2011

Nu när första kvartalet strax är avklarat så tänkte jag summera min träning och jämföra den med föregående år...

Vet inte om man ska skratta eller gråta... 
Min planer på detta år gick ju i fallgropen och det syns tydligt på konditionsträningsmängden. 


Totalt första kvartalet 2010 såg ut så här 
Bör tilläggas att jag var utomlands i en månad
2011 har jag tränat mera tid. Även fast jag varit skadad i över en månad då  jag inte har kunnat tränat ben över huvudtaget. Så det skiljer sig lite på vad jag har tränat. Detta år har det nästan bara varit styrketräning tyvärr, då jag även har haft problem med överansträngningar innan jag gjorde mina operationer. 

Kondition år 2010 såg ut så här, 19 timmar totalt. Vilket inte är så mycket heller, men som sagt, utomlands en månad och då hade jag inte ens något intresse för cykeln, utan tränade för att må bra.


2011 så har jag knappt fått ihop 9 timmar kondition, vilket suger rejält men men inte mycket jag kan göra åt den saken.

 Summa av kardemumma är att jag detta år när jag verkligen har hittat en sport jag vill satsa på så har jag inte alls kunnat fokusera på det. 
Att knappt ha kört någon kondition alls bådar inte gott inför den kommande säsongen. 
Men jag får se det positiva i det hela och det är att jag har stärkt min dåliga rygg istället. 

Jag hoppas att nästa kvartal innehåller massa cykeltid och vem vet, kanske även löptid =)))))

2 kommentarer:

Matilda sa...

Det fina i den lite tråkiga kråksången är ju att du inte behöver oroa dig för att få ont i ryggen och dessutom kommer du ha maxat med energi när du väl sitter där på sadeln... you go girl!!!!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Hehe true!!!