måndag 18 april 2011

Jag har spårat...

Yes yes yes du läste rätt!!

De senaste veckorna har jag totalt spårat i kostintag och misslyckats med träning å allt vad hälsa heter...

Men jag vet varför jag har gjort det och tillåter mig att göra det och nästa vecka så ska jag försöka hitta tillbaka till den "vanliga" Blackie igen ;-)

Ibland blir inte allting som man har tänkt sig.
När jag fyllde år (15/4)och helgen innan så hade jag bestämt mig för att jag skulle få äta/dricka precis vad jag ville.... Men det har även blivit lite mer dagarna där emellan...

Pizza, kebabtallrik, drinkar, vin, öl, sprit, cider, chips, godis, choklad, cola donken, glass, bakelser... you name it..

Men det viktigaste är att när man hamnar i detta så är det bästa att tillåta sig själv att äta istället för att klanka ner på sig själv och börja må dåligt ist.

För det är ju inte som så att jag har suttit och tryckt i mig allting på en gång, men det har blivit mer än vad jag tänkt mig och anledningen är för att det har hänt vissa andra saker i mitt liv förutom att jag bara har fyllt år.
Sedan så hamnade ju även träningen i kläm då jag har haft ont i halsen i över en vecka.

Men nu är jag snart back on track igen..
Jag har fått nog av allting och det enda jag vill är att börja träna och äta sund kost igen!

Men jag tänker dock unna mig saker då och då, men INTE i stora mängder..

Bjuder på lite hälsosamma bilder... ehhe..






Hälsan själv.. Not



En jobbig sak är att min fot svullnade upp igår, hoppas den blir bra till på onsdag för då åker jag upp till Dalarna och tar med mig cykeln...

4 kommentarer:

Magnus sa...

Du behöver få igång cirkulationen i ben och fot. Svullnaden kommer gå ner desto mer cirkulation du får i ben och fot. Ett tips är att ta en glasburk eller pet flaska och rulla under foten när du sitter ner. Bra övning som gagnar cirkulationen.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack Magnus!!! =)

Anonym sa...

Andra bra övningar är tåvickning. Knip tårna ut in 3x20 morgon kväll liggandes i säng/soffa.Lätt cykel med trampan mitt under foten.
Känner igen svullnaden och blåmärke på fot. Körde alla övningar när jag hade lika problem med cirkulationen. Bara kul att hjälpa till. Lycka till.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack så jätte mycket. Ska göra alla övningar!
SVullnaden har gått ner visserligen men tror övningarna hjälper bra att stärka.
Ska ta min nästa första cykeltur imorgon efter operationerna och jag hoppas benen ska fungera =)