lördag 21 maj 2011

SMACK- Rundan

Medan alla elitlag är nere och kör i Kinnekulle (Grattis VCT till seger och andra platsen idag) så får vi (läs jag) vanliga döda roa oss med ett motionslopp i Stockholmstrakten, nämligen SMACK -Rundan.


Tanken med detta lopp var enbart att se om mina ben höll och för att det är en roligt. =)

Klockan 06:40 var Jessica här i morse och sedan gjorde vi oss i ordning och packade den lånade bilen (tack Osterman) med cyklar och begav oss till Märsta där starten/målet för SMACK - Rundan var.

Kul att se så många ifrån VCK där =) Bra kört allihopa!!!!

Mötte även Bianchi fantasten Fritz (som för övrigt driver cykelbloggar) vid startområdet och han valde att hänga på den kortare rundan och ville köra ihop.
Ha ha skrattade lite för mig själv och påpekade att jag har ju varit skada och har inte så värst mycket krut i benen.

Starten gick och jag och Fritz tog täten på den kortare rundan 70km, han drog på bra och jag kände på en gång att detta kommer aldrig att hålla, i första backen var det bara att släppa.
Det visade sig att han sedan hade kört väldigt mycket själv och gick i mål först. Bra kört!!

Jessica var tätt bakom och vi hamnade i en klunga med tre till cyklister och jag kände att detat kan fungera riktigt bra om vi får ihop en bra snurr på den lilla miniklungan.

Efter ca: 13km och en vänster kurva så kollade jag bak och såg att vi hade tappat Jessica.
Då fanns det två alternativ, hänga kvar med miniklungan eller vänta in Jessica och köra med henne.
Jag valde såklart att vänta in Jessica, detta motionslopp skulle jag ju ändå bara testa för att se hur mina ben kände sig osv.
Mycket klokt val och vi hade en riktigt trevlig tur till målet. Dock så ogillade jag vinden starkt!!
Inte skönt med 6 m/s..... eller vad det nu var, jobbigt var det iaf!!!!

Det enda negativa på denna runda var väl att jag fick känningar i vänster ben efter 35km....

Rundan var annars fin och solen sken, dock så var det många som körde fel, vilket var riktigt tråkigt.

Lika som bär =)



Å nu ska jag även bekänna en sak.
Människokroppen är verkligen helt otrolig.


Att man kan prestera fast man ätit dåligt (yes jag vet att jag kan allt om vad man bör äta innan ett lopp osv, men ibland så blir det inte som man tänkt sig), igår åt jag typ två mackor, lite nötter och en smoothie, sov uruselt och fick endast i mig en proteinshake i morse och ändå klarar kroppen av att prestera.


Så nu är det dags att bli lite mer rädd om min kropp!!

Hur som haver, grymt trevlig dag med ett gäng härliga cyklister utmed banan och i målområdet!

Inga kommentarer: