fredag 6 maj 2011

VallaKarinpass på Ekerö + Bowling

Idag har varit en bra dag...

Började dagen med ett "vallaKarinpass" ute på Ekerö med Daniel.

Å nu kanske ni undrar vad ett vallakarinpass är, jo det är när man ber någon som är 100ggr bättre än en själv att cykla med mig och sedan så låter man honom/henne att cykla i mitt tempo och ta vinden och låta mig cykla obemärkt.. UNDERBART vill jag lova att det är ;-)

Turen idag var verkligen super skön, förutom vinden (som vanligt).
Daniel är riktigt bra på dessa pass, pedagogisk och ser verkligen till att jag inte tar i för hårt utan cyklar i mitt tempo så att det blir ett rullpass.
Så himla skönt ibland att cykla utan att det är jobbigt för varken benen eller andningen(konditionen).

Blev 5 mil ute på Ekerö, min medelpuls hamnade på 81%, men jag kan säga att min upplevda känsla var mycket lägre...
Daniel




Denna kväll avslutades sedan med lite mat och bowling inne i stan med cyklister, de var D Osterman, J Asperyd och K A Zander...

Jag låter bilderna tala för sig själv.. Jag får väl vara nöjd med min andra plats.. Hann aldrig ta på andra serien, men då skilde det inte mycket mellan mig och Zander.. Nästa gång blir det förmodligen golf eller något annat skoj =)



Sorry Asperyd, men jag fick lov :P



Nu ska jag packa klart väskan inför Mallis.

3 kommentarer:

Mikael Kippilä sa...

Säg hej till Mallis från mig :)
Vi kanske kan ta en runda när du är tillbaka..
Trevlig resa / M

osterman sa...

Oj, vilken säljande reklamtext för mig... Trevligt att läsa!
Och jag njöt nog minst lika mycket av den cykelturen =)

Asperyd sa...

Tänk på PUL innan du publicerar!!!