torsdag 4 augusti 2011

Falun Tour Etapp 3 = Mission Completed

Idag var det tredje etappen av touren som skulle avverkas. 


Etappen idag var lite kortare, bara 80 km - 604 höjdmeter

När jag rullade till start (5 km) så kändes mina ben verkligen inte bra. 



Kom dit och mastern gick och idag gjorde jag det jag borde ha gjort hela veckan, lägga mig hyfsat långt bak =)

Var master cirka 9 km, när den släppte så kände jag genast igen cyklisterna som jag cyklat med i veckan. 

Vi blev en liten grupp kring 5-7 personer och framför oss hade vi de starka Växjö cyklisterna +1 (i gul tröja, börjar bli för många gula tröjor att hålla reda på).

Jag kände att denna grupp kan passa mig bra, Växjö gruppen där framme är nog för snabb för mig. 

Men efter ett litet tag så hade vi kört ifatt dem och nu var vi vett gäng, men i backarna så flög det av folk och helt plötsligt så var vi bara fyra, Växjö x 2 och en Eskilstuna. 

Herregud tänkte jag för mig själv, jag kommer ju också att flyga av när som helst. 

Mitt mål för dagen var att öva på att äta, bla så har min tränare (de Jager, som för övrigt är nere och kör SM nu, hoppas att han plockar medalj i alla lopp, för sådan kapacitet besitter han) gnällt lite på mig att jag måste verkligen bli bättre på att äta osv. 

  • Så mål ett för dagen var att ÄTA, började knapra bars efter 54 min och fortsatte hela vägen in i mål.  
  • Mål två uppstod när jag hamnade med i gruppen med Växjö och Eskilstuna, och det var att försöka hålla mig kvar längre än igår (36 km, master inräknat) 
Vi fyra körde på bra, sjukt impad av tjejen i Växjödress (kan tyvärr inte namnet på henne), hur som haver vi körde på och jag hjälpte till hela tiden (nöjd, om man jämför med igår), visserligen så var tempot lite lugnare idag. (De hade kunnat bomba ifrån mig vilken sek som helst om de hade velat).

Efter 4 mil så var det depåstopp =)
Idag var det varmare än igår, vi har nog haft närmare 30° så vid stoppet så var redan ena flaskan typ slut.
 

I depån så droppade det in cyklister och på väg ut så hänga gula tröjan på oss också.

Mina ben kändes slitna men jag var grymt nöjd över att få cykla med dessa trevliga cyklister.

Efter ett tag så fick Växjö killen  problem med knät och de två försvann, så kvar var jag, Eskilstuna och gula tröjan. 

Tempot sänktes lite (var helt okej :P ) och vi tre trampade vidare, 3 km innan mål så kom Växjö tillbaka. 

Hade kunnat blivit en rolig spurt mellan mig och Växjötjejen men jag var alldeles för slut för det. 

Nöjd över att jag bet mig kvar hela loppet och lyckades hjälpa till hela vägen runt!!

Mål - Skuggan var uppskattad

Ser lite lätt död ut efter målgång

  •  Mål ett ÄTA - CHECK
  • Mål två hänga med längre än 36 km - CHECK
Nu har jag de fyra senaste dagarna avverkat 41 mil, på hela juli cyklade jag ca 59 mil... EHHE... 

Måste ju säga att Falun Tour är sjukt roligt och vi har grymt bra väder!! Sol varje dag!
Så bor ni i trakterna så tycker jag absolut att ni ska komma hit och cykla de sista etapperna!

Btw så kom Osterman först in över mållinjen idag. Grymt kämpat!

Inga kommentarer: