torsdag 15 september 2011

Jag Älskar...

Jag älskar dig mor
Jag älskar dig bror
Jag älskar min släkt
Jag älskar alla mina vänner
Jag älskar att vara frisk
Jag älskar att vakna varje morgon utan att ha några åkommor
Jag älskar att jag varje dag kan göra i princip vad jag vill
Jag älskar att göra ingenting
Jag älskar att jag kan träna
Jag älskar otroligt många saker 

Kort och gott

Jag älskar hela mitt liv!!!!

Varje dag dör ca 21 000 barn runt om i världen, dessa 21 000 barn hann aldrig att fylla fem år. 
Cirka 7,8 miljoner barn dör varje år innan de fyller fem år. 
Dessa siffror är sjukt skrämmande, det ända som glädjer mig är att dödsfallen har minskat de senaste tio åren.

Ett dödsfall kan hända när som helst och hur som helst, det är inget som det går att förbereda sig på, en vacker eller en ful dag kommer vi alla att få möta döden, men jag hoppas att det kommer dröja väldigt lång tid tills jag kommer att möta den, och jag önskar samma sak till alla mina medmänniskor. 

Jag är otroligt glad för all forskning som görs mot sjukdomar m.m och jag är otroligt glad för alla hjälporganisationer som finns. 
Den dagen jag blir rik så ska jag verkligen skänka pengar till välgörenhet och hjärt- lungfonden. 

~~Ta vara på ditt liv, det kommer ej att gå i repris ~~

1 kommentar:

Matilda sa...

Ett inlägg mitt i prick. Tänk om alla kunde tänka som underbara du <3