måndag 26 september 2011

Min träning veckan som gick...

Förra veckan så blev det en del pass, och om man kort ska sammanfatta det så blev det en del annorlunda pass. 

Men det är kul att göra något annat än det man vanligen gör, för känslan för att cykla och träna grenspecifikt  ökar något otroligt!! 

Nästa vecka så börjar träningen inför säsongen 2012 (om jag inte misstog min tränare).

Men vad blev det då för pass förra veckan?


  • Måndag: Functional Moves 45 min och Zumba 45 min
  • Tisdag: Aerobics 45 min, Body Pump 60 min, och Cykel (Lvg) 45 min
  • Onsdag: -
  • Torsdag: Spinning 45min och Styrketräning överkropp 45 min
  • Fredag: Lvg 178 min
  • Lördag: -
  • Söndag: Styrketräning överkropp 60 min
Totalt blev det:

9 pass, fördelat på 600 min och lite mer än 90 km på cykeln. 

Bästa passet var helt klart cyklingen i fredags med Marika. 

Det mest annorlunda passet var Zumba, vette tusan om jag kommer gå på det någon mer gång. 

Functional Moves var nog bland det bästa om man ska se till vad jag behöver för träning utöver cyklingen. 



Kändes som en bra och rolig vecka, men nu ser jag fram emot STYRKETRÄNING för mina ben! 

4 kommentarer:

Mazze sa...

Mmm! Låter som en klok plan, köra både överkropp(Core träning som det tydligen kallas) och ben...
En bra mix där kommer att ge dig en riktig push nästa sommar... Har själva insett att den träningen är väldigt viktig för att man ska bli en ännu bättre cyklist...
Såå lycka till på vägen :-)

Niklas Källström sa...

Tack Karin, nu fick jag inte direkt mindre dåligt samvete för att knappt ha tränat i veckan som gick :)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Mazze, ja men visst gör det. Kommer bli mycket bålstabilitet och ryggövningar, blandat med rörlighetsträning och balans. Sedan tunga benpass =)
Tack detsamma!!

Niklas, du kommer ta igen det på ett kick, ibland gör vilan mer nytta än att träna stressad osv.

LinaTriathlet sa...

Bra med variation i träningen! :)

Riktigt snygga tights!!