lördag 21 januari 2012

Familjekampen de senaste veckorna!

Eftersom jag var i Costa Rica och New York i några veckor så har uppdateringen av familjekampen kommit lite vid sidan av.

Så nu gör jag en kort summering av de senaste veckorna.

Vecka: 6 - Alla klarade uppsatt mål vilket innebär 20 poäng till alla delatagare

Vecka: 7 - Endast Annica (mor) klarade av sitt mål. dock så tränade jag två ggr och vet att min träningstid slår både min brors och mors tillsammans ;-)
Här får jag och min bror 10 poäng och min mor 20 poäng

Vecka: 8 - Jag och mor klarade av uppsatt mål, jag hade även 7 träningspass denna vecka så jag får extra poäng. Tyvärr så klarade inte brorsan sig.
Så poängen denna vecka blir, Mor +20p, Bror +10p jag själv +30p

Vecka: 9 - Denna vecka var det bara morsan som klarade sitt mål. Sj så spenderade jag ungefär 28 timmar på en hemresa magsjuk.. Mindre roligt ;-)
Poängen denna vecka är följande: Annica (mor) 20p, Kalle (bror) 10p Karin (jag) 10p

Vecka: 10 - Jag och Annica klarade av våra mål. Så +20poäng till oss och 10 till brorsan.


Så där ja, nu är alla veckor summerade och nu är det bara poäng ställningen som fattas, känns ju redan nu som om det är min mor som leder.

Å för er som har glömt bort vad hennes mål varje vecka är så är det följande, hon ska följa en viss diet 5 dagar i veckan (ca 1400 kcal) och även träna två ggr i veckan.

Resultatet efter dessa 10 veckor är följande

På första plats har vi:

Annica och Karin med hela 205 poäng vardera!

Så brorsan, du får ju hamna på plats två för första gången ;-) 
med hela 125 poäng. 


Men nu är det bara två veckor kvar av denna familjekamp.

Kan väl säga att min mor har gått ner 3 kg och behållit det.
Jag tror inte att jag kommer klara av 250 kg i benpress, med tanke på att mina ben är rätt möra.
Att  min bror skulle ha fått in en träningsvana ser vi ju bara på resultatet ovanför att han inte har fått in.

Men det viktigaste av allt är att vi alla kämpar på efter egen förmåga!

Så kom igen nu familjen, kämpa på hårt den kommande veckan!



Inga kommentarer: