torsdag 2 februari 2012

Dagens PT utbildning

Idag på PT utbildningen så var vi först på Sats i Uppsala och körde "rollspel" man fick en uppgift där man skulle konstruera olika övningar och sedan visa detta för klassen, förklara varför man valde dessa övningar och sedan fick man feedback på sitt agerande som PT.

Jag fick för bröst (M. pectoralis major) och rm skulle vara 4-6. 

Så jag körde flyes med hantlar och sedan bänkpress och jag utförde rollspel ihop med världens sötaste Hanna, men dock så hade hon ont i axeln så jag fick köra med hennes kille ist och det gick ju precis lika bra.

Sedan körde Hanna triset för breda ryggmuskeln (M. Latissimus dorsi) på mig. Å det fixade hon galant!!

 Resten av tiden så övade vi på att agera PT.

På em så var vi tillbaka i skolbänken igen (shit vad skönt det var att få sitta lite efter att ha hängt på gymmet de senaste lektionerna) och där hade vi Camilla Kostenniemi som föreläsare inom kommunikation.




Camilla är verkligen en härlig brud, ger otroligt mycket energi och i helgen ska hon föreläsa på The Niké  Blast, så är ni där gå och lyssna på Camillas föreläsning  Kåt, glad och tacksam.


Nu är jag sjukt trött, blir ingen träning idag. överkroppen är trött ifrån igår och mina ben säger vila... suck... 
Så jag myser i soffan i stället med en varm kopp te och njuter av det =)



Inga kommentarer: