tisdag 14 februari 2012

Sjuk träningsvärk

Igår på PT utbildningen så körde vi två pass.
Man agerade PT två ggr och kund två ggr.

Vi skulle ha konstruerat ett program för en i klassen och en för någon vän/familjemedlem.

Jag hade gjort ett pass till min bror och till Emma.

Passet till Emma kändes som den största utmaningen då hon är van att träna plus att hon ville att passet skulle vara roligt.
Å där kom det svåra in, det jag tycker är roliga övningar kanske inte Emma tycker är roligt.
Men det gick bra och Emma var nöjd :-))

Å när Emma körde passet för mig så höll även jag på att dö, hade bett om fokus på rygg och jag vill lova att jag har en grym träningsvärk.

Imorse så agerade jag även PT på min vän Jessica och även hon var nöjd :-)

Nu så sitter jag på bussen ut till Ekerö för lite jobb på Puls och träning!

Å btw glöm inte bort det simpla men ack så bra budskapet bilden ger!

2 kommentarer:

Elli sa...

Hej! Vad är det för PTutbildning du går? Jag ska också utbilda mig till PT och håller på att jämföra olika utbildningar.
/Ellinor

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Hej!! Jag läser till Hälsoutvecklare i Uppsala på Yrkesakademin.
Det är en tvåårig utbildning och där ingår bla PT.
Dock så finns inte denna utbildning längre.
Den "tuffaste" jag har hört är PT School, men de kostar. Tror att det kanske finns någon i Gävle som är gratis, annars så kostar de flesta PT utbildningar. Sök på hälsoutvecklare och titta om du hittar någon som har det med och är CSN berättigad. Kolla även http://www.gymnastik.se/lillsved/ och GIH =) Lycka till!