söndag 4 mars 2012

Cykelpremiär =)

Idag gjorde jag premiär på cykeln ute, dock så var det på min klumpiga hybrid, men det är iaf en cykeln =)

Det är första gången i hela mitt liv som jag cyklar ute i mars, men herregud vad skönt det var. Vilket fantastiskt väder!! Hade dock klätt mig lite halvdåligt kring halsen, men efter ett tag så blev det mycket behagligt. 

På väg ut

Jag började söndagen med att åka hem till min vän Malin och laddade med att kolla på vasaloppet och Malin bjöd på en gudomligt god frukost, tusen tack.

Underbart god frukost hos Malin. 

När jag åkte hem ifrån Malin så sken solen underbart och jag längtade verkligen till att få plocka ut cykeln. 

Cyklade ut mot Ekerö och vände. 
Det kändes okej, långt ifrån bra i benen, men på väg åt rätt håll. 
Jag cyklade cirka 23 km och jag tog det väldigt lugnt just pga skadan. Så fort det blev lite motlut så kändes det direkt i benen, men så länge jag cyklade utan att trycka på osv så kändes det hyfsat. 

Fantastiskt väder

Hur som haver, jag var verkligen helt överlycklig när jag cyklade runt och satan i gatan vad jag längtar till att få plocka fram racern och trampa på ordentligt. 

Den positiva jag kan se redan nu jämfört med förra året är att denna tid för exakt ett år sedan låg jag med benet i högläge och var nyopererad på vänster ben. 

Nu har jag precis ätit kycklingsallad och om två timmar så väntar det lite bikramyoga i 90 min.


Inga kommentarer: