onsdag 4 april 2012

Ett skepp kommer lastat med FAIRING SPORTS NUTRITION

Har precis hämtat upp min beställning av Fairing produkter.
För er som inte vet de så är det en av sponsorerna som CK08 har.

Jag har själv inte använt dessa produkter tidigare men ser fram emot att testa dem. Sitter nu och knaprar på en bars, den har jag dock testat tidigare då jag fick lov att bestämma mig för en smak.


Den produkt jag är mest nyfiken på är Slow Carbs+, som är en sportdryck som innehåller långsamma kolhydrater, BCAA, mineraler samt koffein.

Om produkten så står det bla: 


Denna sportdryck är bra att ladda med såväl innan träning som under. BCAA ger flera positiva effekter i drycken då energin går direkt ut i musklerna och dessutom fördröjer den mentala tröttheten. 
Tror inte de andra har BCAA med i sina sportdrycker.



Som sagt ska bli intressant å testa alla produkterna å på resan till Mallis kommer vissa av produkterna att få följa med :-)
Återkommer med omdöme.

Inga kommentarer: