onsdag 13 juni 2012

SubXX Team Naturelle i Expressen och på radion

Det händer mycket nu kring oss tjejer i SubXX Team Naturelle och det är himla kul!




Jag hoppas verkligen att vi genom våran satsning kan få fler tjejer att cykla! å även cykla tillsammans! 


Idag kan ni läsa om oss i expressen, http://www.expressen.se/nyheter/dokument/cykelrundan-som-har-blivit-en-livsstil/ och även lyssna på oss i radio.


Dagens Sportsnack på P4 Göteborg handlar om cykling (Vätternrundan) och SubXX Team Naturelle! Sändningen börjar ungefär kl 15:35. Det går även att lyssna på det i efterhand på nätet.




Detta uppskattar vi också om ni som kollar på vill hjälpa till med... 

Det drar ihop sig - snart är det lördag och Vätternrunda! Vi startar 10.22 den 16/6 och vi vill gärna ha hjälp att rapportera hur vi ligger till via twitter så att så många som möjligt kan följa oss runt Vättern! Hashtagga med #SubXX och #TeamNaturelle http://subxx.se/twittra-subxx-team-naturelle/




Åter igen stor tack till alla som hjälpt till att stödja våran insamling, mer om insamligen och tack till er som skänkt finns här 


http://subxx.se/active-life-foundation/

Å varför det blir massa olika storlekar och typsnitt kan jag ej svara på för när jag skriver så är det inte så....

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vill bara säga TACK för all inspiration jag har fått från din blogg! Jag började cykla litegrann för motionens skull för ett år sedan (efter att ha varit soffpotatis hela livet) och köpte racer i höstas. I lördags cyklade jag Tjejvättern och fick verkligen blodad tand! Du är en stor inspirationskälla för mig, även om jag inte är någonstans i närheten av din nivå.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Jenny att få sånna här kommentarer gör mig nästan tårögd. Jag blir så himla glad över att jag kan hjälpa till att inspirera och motivera andra.
Det glädjer mig verkligen att höra att du hittat till cyklingen och fått blodad tand. Har tänkt dra igång lite intervjuer med olika personer och jag känner att om du vill så skulle jag gärna vilja ha med dig.
Skicka ett mail till mig på karin_karlzzon@hotma.. (tror du vet resten av adress så slipper jag massa spam).
Lycka till i framtiden! Å vem vet snart så kommer kanske du vara en av deltagarna i SubXX Team Naturelle?

Karin sa...

Galet kul med uppmärksamheten runt er satsning! Har följt dig/er lite på avstånd nu i år, som inspiration när jag själv tagit de första stapplande stegen in i landsvägscyklingen (leker mest på MTB i skogen annars).
Önskar er alla i SubXX ett stort lycka till inför VR!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Stort tack till även dig Karin!! <3