måndag 9 juli 2012

En helg i Härnösand som bjöd på VSM

Igår kväll parkerades bilen på parkering efter 42 mils körande i mestadels ösregn. 

Men vilken härlig helg det har varit, förutom vissa incidenter. 

Jag kom upp på fredagen på kvällen och hann inte med så mycket mer än att komma till lägenheten och hälsa på grabbarna grus (min kille, Stefan och Anders) och snacka cykel.

På lördagen var det ju partempo som ni kan läsa om i mitt tidigare inlägg och där gick det ju bra för killen som körde hem en Silvermedalj. 

På kvällen så var vi ut och åt med lite andra cyklister, mycket trevligt!! 


Sen igår var det ju VSM Linje som gick av stapeln. Damerna var först ut och regnade gjorde det också... 

Vinnarna var följande och jag är sjukt impad av min Mallis roommate som kom fyra och gjorde sin första tävling någonsin, grymt bra jobbat Monika! 

Bra jobbat tjejer (kul att två av dem är goa glada tjejer som jag lärt känna genom SubXX)
foto: Annika Lotterberg


Starka brudar! 
å även här har vi en SubXX tjej med =)
foto: Annika Lotterberg

Starterna kördes på och likaså målgångarna, men när jag stod på helspänn och skulle invänta min killes målgång så ser jag inte honom på upploppet och inte in förbi målgången, jag hade ju förväntat mig honom låååååångt fram. 
Går upp till alla cyklister och försöker hitta honom och då får jag höra att han varit med om en krasch en kilometer innan mål =( 

Det gick hyfsat bra med honom, tills idag då han var in och röntgade handen och röntgenbilderna visar fraktur. Så nu blir det gips i 3 veckor och hans medverkande till Nordiska Mästerskapen i linje och tempo ligger lite risigt till.
 SÅ HIMLA TRÅKIGT. 



Förutom det så har helgen verkligen varit toppen. Så himla kul att träffa alla goa cyklister! 
Å sens jag klev in i SubXX så träffar man alltid på tjejer som man känner igen och det är ju himla kul! 

Så tack alla som gjorde min helg i Härnösand/Sunne till en toppen helg i ömsom regn ömsom sol (ingen nämnd ingen glömd, så ta åt dig =) )

Tack och bock ifrån mig
foto: Annika Lotterberg

Å Ja, jag vet att många säkert undar vart alla bilder är då förmodligen många har sett mig springa runt med en kamera i handen, kameran var ej min men jag ska däremot försöka roffa åt mig lite bilder.

Men en annan vän tog lite kort och de finner ni här och om någon mer har massa bilder så lämna gärna länken i kommentarsfältet så lägger jag upp den med. 

5 kommentarer:

Tom sa...

Fan, vad tråkigt att höra. H30? Då var det mig han körde in i. Men jag förebrår honom inte, sjönk som en sten genom klungan efter att ha begravt mig sista kilometerna och han hann knappast reagera.
Önskar honom ett snabbt tillfrisknande.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Hej Tom, nix det var i H40.
Hoppas att helgen har varit bra

Tom sa...

Okej, då var det någon annan som slog sig fördärvad också.

Helgen får klart godkänt. :-)

Patrik sa...

Kan börja med att säga att jag gillar din blogg och du bjuder på läsvärda inlägg.
Tråkigt att höra när folk går omkull och skadar sig bara :( tog själv bort mitt gips idag efter en krasch för 4v sedan, med en mötande cyklist med resulterande brutet långfinger! Blir mycket läsande med inspiration om dagarna :)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack Patrik, det värmer!
Nej vad tråkigt!!! Hoppas att det har läkt bra och att du snabbt kommer upp i sadeln igen.
Var rädd om dig på vägarna.