tisdag 28 augusti 2012

Far vad har du för plan för mig?

Vi är alla födda, födda till att förmodligen uträtta någon nytta här i världen, 
sen vad nyttan är beror på ur vems ögon man ser... 


Ibland undrar jag vad världen har för plan för mig?
Jag har gjort allt möjligt i mitt liv, gått på nitlotter men även vinstlotter. 
Det jag verkligen har lärt mig stora saker av är nitlotterna. 
Av dessa har jag skapat något bra, något som gör mig till en starkare människa. 
Jag har klarat av många saker i mitt liv, en vacker dag ska jag berätta några för er.

Men just nu undrar jag, vad är planen med mitt liv? 
Finns det ens en plan? 
Jag har ägnat mig åt studier i två år som inte ens ger mig en skälig lön om jag inte ska slita häcken av mig 24/7, jag säger inte att det är pengarna som enbart styr valet av mitt jobb. 
Men att de styr till den del att jag vill kunna leva utan att ha kniven mot strupen varje månad. 

Ibland gör man saker för att man "måste" men är det planen med mitt liv? 
När ska jag få göra det jag drömmer om och även kunna överleva på det?

Ja, jag vet svaret är inom sinom tid... Förmodligen

Just nu älskar jag denna låt don't you worry child med swedish house mafia
Den får mig att tänka mest på min far, men även alla andra släktingar som jag har i himmeln vakandes över mig dag in och dag ut 

Till alla er som har era föräldrar, mor&far föräldrar vid livet, ta vara på de stunder ni har med dem.
Man vet aldrig när det är för sent. 
Själv så tänker jag åka hem i helgen och hälsa på min underbara mor. 
(Så Mor om jag missat å säga det, så vet du det nu) 



There was a time, I used to look into my father's eyes 
In a happy home, I was a king I had a gold throne 
Those days are gone, now the memories are on the wall 
I hear the sounds from the places where I was born 


Up on the hill across the blue lake, 
thats where I had my first heart break 
I still remember how it all changed 
my father said 
Don't you worry, don't you worry child 
See heaven's got a plan for you 
Don't you worry, don't you worry now 
Yeah! 


Don't you worry, don't you worry now 
Yeah! 
Ooh ooh ooh ooooh! 
See heaven's got a plan for you 
Ooh ooh ooh ooooh! 


There was a time, I met a girl of a different kind 
We ruled the world, 
Thought I'll never lose her out of sight, we were so young 
I think of her now and then 
Still hear the song reminding me of when 


Up on the hill across the blue lake, 
thats where I had my first heart break 
I still remember how it all changed 
my father said 
Don't you worry, don't you worry child 
See heaven's got a plan for you 
Don't you worry, don't you worry now 
Yeah! 


Don't you worry, don't you worry child 
See heaven's got a plan for you 
Don't you worry, don't you worry now 
Yeah! 
Ooh ooh ooh ooooh! 
See heaven's got a plan for you 
Ooh ooh ooh ooooh! 
Yeah!






Inga kommentarer: