måndag 26 november 2012

YES!! PB med 50 sek på etapp 2

Att sätta PB (personbästa) är så himla skönt!!

Igår kväll så var jag sådär halv motiverad till att köra trainer, hade varit sjukt seg under lördagen efter fredagens bravader och söndagen ägnades mest dagen till att kolla på vinterstudion, så jag var inte direkt laddad med energi utan kände mig mest seg efter mycket häng i soffan.....

Men jag hade ju sagt till mig själv att jag skulle köra...
Så klockan var väl kring 21:00 när jag började trampa.

Planen var enkel, kör efter din egen förmåga, se det som ett bra träningspass och strunta i tiden.

På rulletour så kan man lägga in tidigare tider så att man ser hur man ligger till men jag valde att skippa det och körde enbart på känsla.

Å mina damer och herrar, det gick ju SJUKT BRA! PB med typ 50 sek.

Det jag körde var etapp två, den beskrivs såhär utav Mattias Björkhem

Du börjar stillastående i en backe som lutar 7.3% sen pendlar den mellan 6.25 och 8.0% fram till det att det är 1.2 km kvar då viker man vänster i en korsning och börjar klättra med ca 10.5% detta håller dock bara några hundra meter sen är det lite varierande till mål med mellan 5.8% och 9.5%. Slutet har en tendens att tömma benen.

Etappen är på nästan 6 km och jag var lite besviken över att det gick så dåligt sist jag körde den då jag körde sämre än för två år sedan.. Men tänkte att efter skador, motivationsdipp  och nästan ingen cykling så var det kanske inte så konstigt.

Så att slå tiden nu gjorde mig sjukt glad och ännu mera pepp.

Här kommer bilderna på hur etappen kördes år 2010, första gången i år och hur det såg ut när jag slog tiden igår.
Självklart är detta inga underverkssiffror, men för mig känns det positivt och jag vet att jag är på väg åt rätt håll...

År 2010

Första försöket i år, inte alls motiverad.... 

REKORD och körde utan att bry mig om tiden

Btw vikten är 8 kg för cykeln som man lägger på... 

jaja hur som haver så kändes det bra igår. 
idag blev det ben på gymmet och pendling fram och tillbaka till jobbet... 




Inga kommentarer: