söndag 2 december 2012

Spinning med SubXX Team Naturelle / CK08

Igår så var jag på spinning med grymma tjejer.

Det var Lena (som numera även är min klubbis i CK08) som hade roddat ihop en klass och vi höll till i Actic´s lokaler i Kista.

Klassen var 90 minuter och var en konstellation av tjejer från SubXX Team Naturelle, CK08 Damelit och tjejer ifrån gruppen cyklande tjejer på fb.

Idag var egentligen min enda hela vilodag i veckan men när något sånt här inträffar så blir det lite svårt att vila.

Lena presenterade passet innan vi trampade igång och om man någon gång skulle ha glömt bort upplägget så är Lena så fiffig att hon alltid målar en översiktsbild. Perfekt.

Hon guidade oss igenom dessa 90 minuter så att det kändes som 30.

Något som jag ofta nämner är att man bör visualisera sina mål och detta pratade Lena om under klassen och om någon undrar vad hennes favoritsiffra är så kan jag avslöja att det är Nr:1 och ni förstår säkert varför.

Intervallerna bytta av varandra ifrån 10 min, 30 sekunder m.m och svetten flödade.
Glada tjejer som hejjar på varandra i de tyngsta intervallerna gjorde det hela lite enklare.

Dock så när vi skulle köra intervaller om 25 sekunder (45 på näst sista) så tog jag i så jag jag lossnade med foten, mindre trevlig upplevelse och där missade jag hela intervallen, som var min favorit under passet.
Jag älskar verkligen korta och hårda intervaller =)

Hur som haver, ett grymt pass med grymma cyklister.

Efteråt så var vi ett gäng som fikade, så himla kul att träffa Uppsala gänget igen.

Nej nu ska jag ladda för Rulletour, ha en grym söndag allihopa och vill ni läsa mer om dessa grymma tjejer så besök följande sidor

CK08 Damelit http://www.facebook.com/CK08damelit
SubXX Team Naturelle http://www.facebook.com/Subxx2012

Inne i salen... 

Att få till ett kort där alla kollar åt samma håll är svårare än man tror... 


Kul hade vi också =)

FIKA 

Underbara tjejer!! <3 



Inga kommentarer: