söndag 3 februari 2013

Träffade Nicklas "Lidas" Lidström

Oftast när man växer upp så har man väggarna fyllda med planscher på sina idoler...
Mitt rum var prytt med backstreet boys och hockeykillar...
När man blir äldre så avtar idolkänslan lite och övergår i något så fint som kallas för förebilder, personer som man ser upp till och tycker gör enorma prestationer utan att man för denskull har hela lägenheten tapetserad med dem.
Men de finns där och man blir inspirerad av dem.

Hockey är en sport som alltid har legat mig varmt om hjärtat, för er som inte vet det så var jag förlovad med en hockeyspelare förut och har suttit på läktaren x antal matcher.
Roligast säsongen var verkligen när det var NHL lockout och han spelade i Timrå, riktigt rolig och snygg hockey var det då.

Som ni då förstår så blir jag väldigt inspirerad av vissa av dessa hockeyspelare och Lidas är VERKLIGEN INGET UNDANTAG!

Så i torsdags så hade jag turen att Lidas skulle vara med i efter tio med Malou och innan han skulle in i sändning så vågade jag mig på att gå fram och snacka lite med honom, otroligt trevlig kille.

Hade typ tusen frågor jag skulle vilja ställa, men jag blev lite ställd och lyckades glömma allt, haha... Kände mig som ett litet barn för en stund... underbar känsla.

Jag hade velat ställt andra frågor som jag som har varit ja, vad ska vi kalla det "hockeyfru" har gått igenom.
Nu har ju visserligen Lidas spelat 20 år i Detroit vilket gör att han och hans familj hade en ändå en tryggpunkt i sitt liv.

Det är värre om man spelar typ i allsvenskan/elitserien då man ena dan skickas dit och andra dit, är ett år där ett år här. Det sliter på psyket vill jag lova. Men nu ska jag inte tråka ut er med det... haha

Hur som haver, i mina ögon var det otroligt stort att få snacka lite med Lidas, en världspelare av rang.

Han har blivit utsedd till världens bästa back 7 ggr, vunnit stanley cup 4 ggr, vunnit os guld m.m

Det gjorde min dag =)

Här är länken till intervjun i efter tio

http://www.tv4.se/efter-tio/klipp/hockeystjärnan-nicklas-lidström-om-livet-som-sveriges-rikaste-hemmapappa-2266699

Där han bland annat visar upp sina unika ringar...





Inga kommentarer: