söndag 28 april 2013

Dagens tur på Ekerö, Sthlms egna lilla cykelmekka

Idag kände jag mig såpass bra att jag tog mig en tur ut på racern, årets andra insåg jag precis....

Planen innan helgen var att jag skulle försöka få ihop närmare 3-4 timmar, men då trodde jag att jag skulle vara bättre i min förkylning.

Så dagens plan blev TA DET LUGNT...

När jag började rulla så kände jag på en gång HJÄLP vad stor min cykel är, attans.
Var verkligen skillnad att gå från skräpcykeln till racern, saknar verkligen den jag hade på Mallis förra året, då den var i storlek 48.. (om någon vänlig själ vill skänka en cykel så blir jag glad ;-) )

Foto cykelklubben.se 


När jag började cykla igenom Sumpan så såg jag på en gång en tjej på racer vid trafikljuset, kul tänkte jag och insåg att jag kommer nog möta många cyklister som är på väg hem då jag inte är någon morgonmänniska utan jag hoppade upp strax efter tolv på hojjen.

Men strax därefter så kom det en kille och cyklade förbi, tänkte försöka ta hans hjul först, men kom på mig själv med att jag skulle ju faktiskt ta det lugnt.

Typ tredje korsningen jag kör i så håller jag på att bli överkörd av en taxibil när han skulle svänga höger in till Bromma flygplats och jag cyklade rakt fram och JAG HADE GRÖNT... Suck när ska bilister lära sig att vi också har grönt samtidigt som dem vid högersväng.

Jag klarade mig iaf och det tack vare att min balans har blivit så mycket bättre sedan jag cyklat under vintern, annars hade jag fallit pladask.

Sen så jag strosade vidare i mitt mystempo tills strax efter brommaplan, för då dök en ny cyklist upp bakifrån. En herre i trimtex kläder och en hörsnäcka i ena örat (undra vad han lyssnade på, en ljudbok kanske? ;-) ) hur som haver, hans hjul var perfekt så det tog jag. Hade tänkt att tacka honom för draghjälpen i motvinden men när jag vek av vid Drottningholm ut på Lovön så cyklade han rakt fram så det blev inget tack, om du skulle läsa och känna igen dig så, TACK =)

Cyklade vidare och herregud vad cyklister det var överallt, det märks tydligt att folk är ute och tränar inför diverse motionslopp, klassiker, tävlingar och för att må bra. Riktigt kul.

Jag cyklade dock bara ut till Ekerö rondellen och vände sedan hemåt, vill inte cykla för långt när jag har varit förkyld så det blev en perfekt tur i solskenet och medvinden hem var helt fantastisk!
Blev bara 36km, men hoppas kunna dra en lång sväng på onsdag.

Å sen det här med att hälsa på cyklister, jag brukar alltid försöka göra det, men det är helt hopplöst på Ekerö, så om jag inte hälsade på någon så har det enbart med att göra att ungefär 1% av alla hälsar tillbaka och jag tröttnade ur lite...

Sen måste jag också bli bättre på att fota när jag cyklar, glömde totalt bort det idag...

Så detta är dagens cykeloutfit (när jag cyklar själv så brukar jag mixa lite från alla andra kläder man har)




Skor: S-works
Strumpor: Assos
Benvärmare: (minnet är bra men kort)
Byxor: TV4, Kalas
Tröja: BH Bikes 
Väst: 2xu
Keps: Assos
Hjälm: Abus
Glajjer: X-Kross 

Inga kommentarer: