söndag 14 april 2013

Östgötaloppet 2013

Idag var det tävlingspremiär för CK08 Damelit och jag är så sjukt stolt över tjejerna.
Men man blir tydligen lika trött av att stå och heja på och fixa runt om som att cykla.

Så idag kommer det inte komma något längre inlägg om detta lopp utan ni får nöja er med någon bild.

Jag tror att alla tjejer har lärt sig en del och Sara var grym som tog en 7:de plats på sin tävlingspremiär.

Men som sagt det finns en del saker som borde ändras kring damelit som t.ex att starta med herr juniorerna och jag tror fler tjejer håller med mig, men mer om det kommer också i ett annat inlägg.








Fokuserade


Lite sköna militärer som var ute och vandrade, frågade dem om hur långt de skulle gå och svaret blev vet ej, sen gick de och gick och gick.. De måste ju ändå vara glada över att de fick se lite snygga cyklissor på sin frammarsch ;-)


Herrelit Start...
Dagens skräll, att en Ryska Posten kille kom trea.... eller?
(har ju visserligen hört att de cyklar typ 10 mil om dagen  och de lär ju vara hyfsat bra på igångdrag m.m kul)

Som tur va så har ju Öijer koll, så kolla kommentarerna. tack Öijer


3 kommentarer:

Öijer sa...

Patrik som blev trea har ju ett förflutet som mycket duktig elitcyklist och jag hörde att dom cyklar ca: 5.5 mil om dagen.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Haha å jag menade ju självklart 10 mil om dagen inte i veckan... Är visst lite trött ;-)
Ah, var det jag funderade på om han hade något förflutet som lvgcyklist, tack för att du bekräftade =)

Å du, bra kört idag!!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Å nu har jag även ändrat det ;-)