måndag 8 april 2013

VIP kväll med Göteborgs Girot

Idag så var jag inbjuden till en VIP kväll som Göteborgs Girot stod för och med sig hade de Mattias Reck och Jonas Colting.

Mötte upp Ingrid och vi traskade vidare till Scandic Grand Central där ovanstående skulle hållas.

Där möttes vi av massa glada och trevliga människor, träffade bland annat Jesper Andersson.

Kvällen inleddes med information om Göteborgsgirot och när Fredrik Lundgren pratade om loppet så blev jag himla sugen på att cykla det.

Mums
LVG loppet kommer att gå igenom alla Göteborgs 10 stadsdelar och kommer starta & gå i mål på Ullevi och samtidigt så utlovas det en riktigt folkfest och artister som kommer att underhålla på scenen vid start/målgång.
Loppet är 70 km och har endast motionsklass, men förhoppningarna är att om loppet växer till sig de kommande åren så vill de ha elitstarter. Väljer man MTB så finns det både elit och motion.


Eftersom jag är skadad så skulle jag vilja genomföra detta loppet på ett riktigt motionärsvis, alla andra motionslopp jag har deltagit i så har det alltid varit en kamp emot klockan och försök om att cykla snabbare och snabbare och tid för fika eller dylikt har det aldrig funnits en tanke om (förutom förra året på VR då jag fikade som aldrig förr, men det hade sina förklaringar).

Mina tankar går direkt till en cykelsemester jag gjorde sommaren 2009 och det var då jag fann kärleken till cykling, jag cyklade mellan Göteborg - Köpenhamn och hade ingen stress alls, tog dagen som den kom och stannade när jag ville längs med kusten och njöt av de underbara omgivningarna.

Det är precis det jag skulle vilja uppleva igen, att få njuta och se omgivningarna.
För när man annars är i Gbg så är det väl typ Nordstan och på sin höjd slottskogen man besöker resten har man inte en aning om.

Så detta är ju faktiskt ett perfekt sätt att få uppleva en hel stad från sadeln med massa andra som gillar precis samma sak som mig.

Så nu blir det till att kolla kalendern och se om det finns en lucka för jag fick ju faktiskt en startplats idag till loppet =) =) =) Fick även en goodiebag =)

Någon annan som ska köra loppet?
Innehållet

Coola brillor från Bliz (syns kanske inte så bra att det står Bliz på skalmarna)



Inser att klockan går och vad Mattias Reck och Jonas Colting pratade om hinner jag förhoppningsvis blogga om imorgon.












Inga kommentarer: