tisdag 25 juni 2013

Cyklister föregå med gott exempel!!

Alltså som sagt det råder ju lite debatt kring massa saker kring cyklister just nu.

jag gjorde en film ang träning på väg där jag uppmanade bilisterna att vara rädd om oss.

Men inne i stan är det ju en liten annan femma.

I dagarna två har jag för skojs skull försökt räknat hur många som cyklar mot rött på vägen hem.

Jag har ynka 10km enkel väg och jag tappade räkningen båda ggr, men jag måste säga att det var väldigt blandat av vilken "typ" av cyklister det var som körde mot rött, det var alltifrån folk på racer till kärringsnurror.

Om vi vill att bilister ska ta hänsyn till oss så måste vi även visa hänsyn.

Jag stannar alltid för rött, jag försöker tacka de som stannar och jag brukar även säga till cyklister som står still vid rött när alla andra cyklar att: fan vad bra vi är som står still osv.


Klart att det är svårt att få alla att följa trafikregler i stan, men man måste börja någonstans.  (å till alla bilister som kör mot rött, ajabaja!!)

Jag hoppas att Stockholmsstad kan komma ut med någon form av kampanj, Tack för att du visar hänsyn i trafiken, och att den gäller både cyklister, bilister och gående.

Over & Out


Inga kommentarer: