tisdag 17 augusti 2010

Glädjen sprider sig i hela kroppen....

I morse så cyklade jag till jobbet, och jag måste säga att det finns inget härligare sätt att starta sin dag på.
Man verkligen känner hur endorfinerna sprider sig i kroppen och man blir så där härligt glad.
Jag har visserligen bara 9km till jobbet, men det är precis lagom för att kunna cykla i ett skönt tempo utan att behöva gå upp alltför tidigt på morgonen.

Det som ger mig en extra kick på morgonen är också att man möts av så många som går/joggar/cyklar till sina jobb eller bara tar sin naturliga morgonrunda. Mest fascinerad blir jag av de som jogggar (sorry alla cyklister) till jobbet, för det tycker jag är en stor bragd i sig. Kanske att jag tycker det mest på grund av att jag har problem med mina ben och kan därför inte jogga/springa. Men även att dessa personer måste gå upp mycket tidigare och det känns som om det får slita bra mycket mera än vad jag gör på min cykel. För jag cyklar inte som en galning till jobbet, utan tar det väldigt lugnt och harmoniskt. Ett tag så gick jag till jobbet, det var väldigt skönt det med, men inte lika kul om man haft en jobbig arbetsdag och vet att det kanske står som spön i backen och att man då ska gå 9km hem, för jag är inte den som bangar på grund av väderleken, har jag gått till jobbet så går jag även hem, oavsett väder. Men självklart så är soliga dagar det bästa =)

Nej, nu är det dax för mellanmål, idag blir det nog knäckebrödsmackor med avokado och skinka.

 Tyvärr så var det inte så här fint idag när jag cyklade till jobbet,
möttes av moln och regnstänk 

4 kommentarer:

Matilda sa...

Inte illa att känna så, riktigt härligt när början på en vecka är så :D

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Precis, för det värsta jag vet är när man får lov att ta tuben.. Man blir bara trött och grinig av det..

Martin S. sa...

Ett tips på en ännu bättre start på dagen är att ta sig ut på cykel vid 06.30-tiden och cykla några mil med en vän innan jobbet. Det är livskvalité!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Det låter super mysigt! Men jag hinner dock inte då jag börjar 8.00... Plus att det är nog ingen av mina vänner som skulle nappa på det... Tyvärr..