onsdag 8 september 2010

Kinesiolog

Ja då har man fått en tid imorgon till en kinesiolog, det blir spännande att se om de kan göra underverk med mitt ben ;-)

Vill ju verkligen lyckas med att komma över 5000km strecket detta år, för jag är ingen cyklist som tänker pulsa mig ut i snön, utan jag tänker sitta inne i värmen och njuta av min trainer.
Eftersom hösten kom snabbare än vad jag kunde ana så måste jag ju ta vara på de sista helgerna innan det blir alltför kallt och då måste mitt ben även fungera som det ska.

Ikväll så ska jag agera fotograf när VCK har km i tempo.. Hade ju mycket hellre cyklat.. Men men man får väl lov att lyssna på sin kropp när den säger nej.. =(

4 kommentarer:

Cykelbloggar sa...

Klart du skall ut och köra hoj i vinter. Trainer i alla ära men det kan aldrig ersätta träning utomhus, trainer står man ju ut med i max 60 minuter (näst intill tortyr) . Om du inte har hojjat ute så kan jag berätta att det är bara den 5 första minuterna man fryser, dock får man inte stanna och stå och snacka då blir det kallt när man startar igen.

Nä på med dubbdcäk och häng med ut i vinter.

Mvh
Fritz

osterman sa...

Med en Tacx Fortius sitter man inne och njuter av värmen =)
Hårda intervaller är lite mer skonsamt för luftvägarna inne i värmen. Men även distanspass på 3-4 timmar går bra med den trainern.

Ute är det som du skriver bara första 5-10 min som är kalla... Tills man blir kall på riktigt efter 2-3 timmar.

Men alla har ju olika inställning till kyla/värme...

Matilda sa...

Hoppas det löser sig!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Gaaah men jag kommer slå ihjäl mig om jag ska cykla på vintern, har ingen balans, och har inte heller någon cross, så det blir trainer i all ära =)

Tack Matilda..