måndag 31 januari 2011

21 dagar utan läsk/godis/chips/kakor

Jajemensan, nu har det gått 21 dagar sedan jag slutade att äta/dricka godis/chips/kakor/läsk och jag måste säga att det känns otroligt skönt!!

Att 21 dagar är vad det tar för att skapa en ny vana kan jag nog faktiskt hålla med om. Jag hade någon dipp då jag var väldigt sugen på choklad och coca cola men nu kan jag säga att jag faktiskt inte känner något sug över huvudtaget..

Dessa orden trodde jag aldrig skulle komma ur min mun för 3 månader sen, men det jag längtade efter hela dagen idag var att få komma hem och äta gröt...
Helt sjukt, för 3 månader sedan så tvingade jag i mig gröt för att jag vet att det är nyttigt, men jag hade hela tiden en mental inställning som sa åt mig att det blir vad det gör det till. Antingen så tvingar du i dig gröten bara för att, eller så äter du den och inbillar dig om att du tycker att det är gott och sen vet jag ju även hur nyttigt det är.
Så jag inbillade mig att det var gott och nu fullkomligt så älskar jag gröt och helst så ska man vispa ner ett ägg i gröten när man gör den, det blir så otroligt mycket godare, å btw vill ni veta en till sak, jag gillar inte ägg... Men i gröten är det super och då får jag i mig proteiner också.

Så ifrån att gå och älska coca cola, choklad och chips till att inte ens tänka så mycket på det och gå runt och drömma om gröt tycker jag är en otroligt bra vändning!

Det första jag möttes av idag när jag kom till Uppsala var denna Cola bil, usch tänk på hur mycket socker det är i den skiten. Jag klarar mig så bra utan! 


Någon annan som har lyckats med att bryta någon dålig vana?
Om någon är sugen att gå med i godis/kaklöftet så gå in på http://www.krutgubben.net/halsa.html

Idag har jag btw gjort HST och imorgon blir det Coopertest, om mina ben håller dvs....

5 kommentarer:

osterman sa...

Riktigt bra jobbat!!

Fast det där med gröten har jag lite svårt att förstå... =)

Anonym sa...

grot ar gott... men agg i??? forstar inte. va har du mer i groten?

stjottn

Anonym sa...

sjalv blanda jag till sista chipsen a sista dippen i dippskalen och ater de med sked..

haha

stjottn

Anonym sa...

Duktig du är karin imponerande =)/ Dw

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Osterman, TACK =) haha, gröten är mitt substitut för läsk/chips/choklad ;-)

@ Stjöttn, haha vad söt du är gumman, minns våra chips kvällar förr i tiden =) Alltså gör så här, rör/vispa ner ett ägg i gröten medans du tillagar den, blir sjukt gott. Sedan har jag oftast banan, kanel och sylt till, ja å lite mjölk förstås =)

@DW, TACK =)