tisdag 1 februari 2011

Löpning är INTE min melodi..

Jag HATAR mina ben..
Det gör grymt ont i dem och då kan jag ju meddela att jag knappt sprungit mer än 2km på dem..

Imorgon ska jag berätta mera.. Men en sak är då säker och det är att mitt nästa besök är på Idrottskliniken..

Så kort och gott så ska Jag nog hålla mig på cykeln, eller hmm jag blev ju skadad där med..

Okej, jag ska nog verkligen ta det lugnt igen när jag börjar cykla..

Orkar inte med mina ben som strular längre.. Så är det någon som behöver ett par extra så är mina till salu..


Bilden är ifrån en semester tripp sommaren 09, grymt att cykla på skummlövstrand (tror jag de hette)... Man skymtar nog Båstad i bakgrunden..

9 kommentarer:

osterman sa...

Sprang du 2 km utan att ha sprungit på i princip hur länge som helst?? Hur smart var det?

När jag började träna inför Lidingöloppet kunde jag springa 500 m första gången innan det gjorde alldeles för ont, ökade sedan varje gång lite grann.. Med minst en dags vila mellan.

Anonym sa...

hade liknande problem med förut när jag spelade fotboll. Löste sig först när jag spenderade en halv förmögenhet på ett par schysta löpskor och special gjutensula för att kompensera för hur jag satt ner fötterna. antar att du varit på löplabbet om inte prata med dom.

//Jonas Lillman

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Osterman, jag sprang inte dessa ynka 2 km i följd. Det var massa vila mellan...

@ Jonas, vad bra att det blev bra för dig. Jag har bra skor och även sulor gjorda efter fötterna.. Men de hjälper icke..

Lasse sa...

skumma ben du har..Har du gjort som du blev tillsagd att göra med bena o dess träning nu under vintern?

osterman sa...

2 km med vila låter ändå på tok för mycket, även för någon som inte har problem med benen...

Tycker dock du ska hålla dig till cykling =)

Lasse sa...

Håller med osterman .... Håll dej till cyklingen!!!!

Anonym sa...

Hej Karin, jo det stämmer att du är i Skummeslövsstrand...har sommarstuga där :-)

Grymt fint, springer ofta på stranden. I år blir det Laholm M6, ett kul cykellopp över sex dagar.
Hälsningar Johan

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@Lasse, fast problemen jag har med benen när jag löper är inte samma som när jag cyklar.. Dessa problem har jag haft i många många år.. har avstått att löpa pga det.. Kommer komma ett inlägg senare idag om det..

@Osterman, Asså vi sprang typ lite på förmiddagen och sedan vilade vi och sedan lite på eftermiddagen, jag vet att jag inte har den bästa löptekniken men att få ont av att gå är inte riktigt okej..

@Johan, du har det bra som har stuga där, underbart fint var det!! =)
M6 låter intressant, när går det av stapeln? Är det ett motionslopp eller tävling?

Lasse sa...

Okej bara kollade..