torsdag 3 februari 2011

Glädjesvett på trainern + Gunde utmaning

Idag var det dax att hoppa upp på trainern igen, var ju en vecka sedan som jag körde den. Innan dess så har jag inte kört på någon månad pga av skada.


Mina damer och herrar... Trumvirvel... JAG KÄNDE INTE AV BENET!!

Vilken lycka och även vilken härlig känsla det var att sitta på sadeln igen, kändes faktiskt riktigt ovant men ack så bra!
Jag har lovat mig själv att inte gå ut för hårt så jag blir skadad igen. Så passet blev bara 30 min och jag vågade inte lägga på någon watt, utan det blev ett lugnt pass på låga watt tal och det kändes fantastiskt.

Mitt mål att klara av SUB9 i sommar kommer sakta krypande och en känsla av stress börjar infinna sig, men jag vet att med min mentala inställning så kommer jag långt.

Det gäller att ha en bra inställning och att kunna visualisera.

Det gäller inte bara att se snygg ut när man cyklar, att cykling var en sådan prylsport trodde jag aldrig, men nu kanske ni funderar på varför jag kör med mina KM tröja när jag sitter hemma på trainern och ingen kan se hur snygga kläder man har. Jag har den på mig endast för att denna tröja ger mig bra minnen, den höjer min mentala bit. Jag vet att jag ofta nämner den mentala inställningen och det är för att jag tror stenhårt på det, jag tror till och med att den mentala biten är snäppet viktigare än styrkan i benen. 
Åter till KM tröjan, denna tröja får mig att känna på ett visst sätt, den får mitt mentala inre att se mig som en vinnare, vilket jag behöver känna just nu. Att jag kan vinna över min skada, att jag kan nå de mål som jag satt, som är bla Vättern SUB9, denna tröja ger mig rätt inställning och den motivation och drivkraft jag behöver. 
Att tro på sig själv är alltid det viktigaste oavsett vad man gör och som Gunde skulle ha sagt, ingenting är omöjligt...


Och när vi ändå är inne på Gunde så utmanar jag honom till en laga&äta gröt tävling, så Gunde, om du ser det här så är du välkommen att försöka slå mig i att laga till gröt på spisen som ska innehålla, 1 ägg, havregryn, salt och sedan en skivad banan, sylt och mjölk. Slår du tiden 00:03:47 då jävlar..

Haha den senaste tiden så har det rådigt lite gröthysteri omkring mig och jag hade helt plötsligt satt mig i en tävling (tydligen så bor det en lite tävlingsmänniska i mig) som gick ut på vem som lagade och åt upp sin gröt först (som man gör en vanlig vardagmorgon), för jag hävdade att det max tog 5 min..

Så här gick det till...

00:01:18 Gröten är klar på spisen, 1 ägg är ner vispat och även saltet
00:02:29 Skivat i bananen, haft i sylt & mjölk och även tagit reda på kastrullen
00:03:47 Mätt och belåten...

Så om det är någon som gillar utmaningar så slå det där om ni kan ;-)



7 kommentarer:

Matilda sa...

värsta coola tjejen!
har en ny utmaning till dig, i programmet "berg flyttar in" så flyttade carina berg in hos gunde svan och då visade han henne duschtävlingen... tänkte att det kunde vara något för dig. det handlar om att på snabbaste möjliga tid duscha + tvätta håret, och tiden börjar tas från det att man går in genom dörren påklädd tills dess att man har kommer ut genom dörren påklädd. skulle passa dig! ;)

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Haha jag har faktiskt sett det klippet.. Så himla roligt.. Men jag har ju alldeles för långt hår för det.. =(

Matilda sa...

äh, du är ju supersnabb! du kommer på något bra knep på att fixa även det.. och känner jag dig rätt, med din envishet så kommer du fixa utmaningen galant ;)

Miss Nr 27 sa...

När Miss Nr 27 ska till gymmet och inte har någon insperation alls... väljer hon först det gym där det troligast finns flest killar... och helst lite klena tjejer (för då känner hon sig liiiite bättre ;) ...) sedan sätter hon på sig landslagskläderna för att inbilla sig själv att hon får mera uppmärksamhet ...(...vilket tvingar henne till att prestera...trots dålig motivation)... sedan gör hon hennes paradövningar... de som ser lite konstiga ut men ändå lite avancerade ut ;) ... efter 1,5 timmes styrketräning känner hon sig asmesig i sina "töntiga" kläder och stretchar lite skamset i tankarna..."vem tror jag att jag är igentligen"... för att sedan konstaterat... en tjej om är fruktansvärt trött efter ett grymt bra träningspass..!!! sååå jag förstår dig ;)

Anonym sa...

Hej Karin,

håller helt med "mind over matter" och att visualisera målet är vägen till framgången. Testkörde själv min nyinköpte trainern idag, kändes riktigt bra. Sen skadar det ju inte att se snygg eller proffsig ut medan man tränar heller :)

Hälningar Johan

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Matilda, ja jag får kanske ge mig på ett försök.. ;-)

@ Miss nr 27, du är så skööön. Den bästa inställningen!!! =)

@Johan, Instämmer =)

osterman sa...

Verkar lite jobbigt att du ska behöva höja din mentala inställning bara för att köra ett kort och lätt trainerpass... Känns lite som att trycka i sig sin sista gel i början av en tävling ;-)

Läst denna? =)
http://www.kadens.se/blogs/redaktion/4195.htm