söndag 30 oktober 2011

Avslutning med VCK Damer

Igår kväll så hade vi även avslutning och summering med VCK Damer.

Det var jätte trevligt och Ewa-Marlene hade fixat med mat och tilltugg, super mysigt.

Det är verkligen ett härligt gäng och vill man börja cykla med damer som nybörjare så kan jag rekommendera VCK, de kommer även köra lite mer strukturerat nästa år, om intresse finns.

Själv så byter jag ju klubb till CK08, då det är alldeles för långt för mig till Vallentuna.

Men jag är VCK evigt tacksam och utan Gunilla Wiklund så hade jag inte börjat cykla racer.

För det var genom henne via funbeat som jag förra våren vågade mig ut till Vallentuna på min hybrid och testa på det här med att cykla i grupp.

Jag testade ett par ggr och sen blev jag fast.

Förra året så var jag ju livrädd för att cykla med herrar och sökte en klubb med damer och där man kunde komma på vilken cykel som helst och det var bara VCK som hade den möjligheten.

Så tusen tack för det och den härliga tid jag haft med er.
Ni gjorde att steget från hybrid till racer blev möjlig och jag fann utmed resans gång nya mål, så nu går jag vidare och hoppas att ni kommer ha en toppen säsong nästa år.

Jag vet att vi kommer att ses utmed vägarna och kanske dyker jag förbi någon lördag för lite cykelsnack.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte Hovet en tjejgrupp i Täby?
Man kan komma på vilken cykel man vill iallafall.

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Det kan nog stämma, vet att det finns en tjejgrupp där iaf.
Men när jag letade hösten 2009 våren 2010 så hittade jag ingen reklam för någon tjejgrupp där man kunde komma på en kärringhonda.