söndag 30 oktober 2011

Promenix med C.Bertilsson

Denna helg har verkligen andats cykel hela helgen.

Eftersom hela gårdagen handlade om cykelrelaterade ting så var det lika bra att fortsätta på det spåret.

Mötte upp Christian Bertilsson som tävlar för Cykel City för att visa honom lite av våran fina huvudstad


Vandrade bort mot Karlberg och Christian berättade om tävlingar utomlands, sjukt inspirerad blev jag och måste ju redan nu säga att denna kille kan nog gå hur långt som helst. Jag tror verkligen att han kommer att bli en av Sveriges främsta cyklister och snart hittar vi honom i ett proffslag utomlands.

Han berättade om en tävling han hade kört i Central Park i USA nyligen, vilket lät hur grymt som helst.

Vi pratade om tävlingar han bla kört i Boston, Belgien, Estland osv. 
När han sa att de hade snittat 50 km/h på ett lopp (Boston tror jag det var) så insåg jag att jävlar, det går inte att maska med träningen här inte. 

Vi vandrade bort mot Karlbergsslott och letade oss även fram till hinderbanan som vi båda konstaterade att det såg sjukt jobbig och kul ut, men dock livsfarligt om man tänker ur skadesynpunkt. 




Tog kungsholmsstrand på vägen tillbaka och nu hoppas jag att Christian kommer ihåg vart han vandrade, gjorde lite Sthlms tester på honom, men Christian får nog hålla sig nere i Skåne eller plugga på lite tills han besöker Sthlm nästa gång ;-) 

Kring 55 tävlingar har Christian avverkat i år och jag önskar dig all lycka och framgång till nästa säsong!


Tusen tack för honungen, den var super god!  

_________________________________________________________________

Efter promenaden så var jag sjukt taggad för att träna, så jag drog till gymmet och körde överkropp och sen blev det en sväng på trainern när jag kom hem (dock så tappade jag lite motivation mellan passen)

Imorgon blir det styrka för benen och sen får vi se hur min tränare lägger upp resten av veckan. 
Men en sak vet jag, ska jag komma någonstans så är det timmar med träning som måste läggas ned. 

Inhandlade en ny jacka igår, Peak Performance hade utförsäljning, ME LIKE

4 kommentarer:

Christer sa...

Härligt inspirationsfylld dag :)

Anonym sa...

Vem är din tränare?

Anonym sa...

Duktiga, snygga Karin!! Snart får vi ta em långpromenad som vi alltid gjorde förr! Saknar dom och inspirerande mysiga samtal med dig <3 Du ger mig sån energi!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

@ Christer, det kan man lugnt påstå. Nu vill jag cykla mer än någonsin.

@ Anonym, Torbjörn de Jager är min tränare.

@Linda, Tack gumman. Saknar dig med, vi måste verkligen ta den där promenaden snart!! <3