torsdag 8 december 2011

Yesterday - Mördarpass Delux!!

Igår så var äntligen min favorit spinninginstruktör Michel tillbaka, som jag förmodligen har nämnt tidigare så går jag inte på några andra spinningpass än dessa, (glömde, DiscoGlenn´s pass kan jag också gå på) med den enkla anledningen att jag inte tycker de andra instruktörerna är nog bra (av de jag har testat)

Kände mig lite sliten i kroppen igår och var lite osäker på hur mycket jag skulle orka.

När jag väl kliver in i salen och hoppar upp och Michel ska berätta vad vi ska köra så nämner han att det ska bli mitt favoritpass. 

HALLELUJA!!! 
Vad glad jag blev, men i samma stund så önskar jag att jag hade lite bättre feeling i kroppen. 

Och nu undrar ni säkert vad mitt favoritpass är för något?

Jo det är när klassen delas in i 6 grupper och vi körde 1 min med 5 mins vila x 3. 
Sedan slår han ihop grupperna så det blir 1 min arbete och 2 min vila, och i slutet så körde vi 30 sek arbete 30 sek vila, oh justa ja, denna vila är ju för övrigt tung backe... 

SÅ JÄVLA HÄRLIGT PASS!!

Dock så var jag lite halvdöd i den "aktiva vilan", hade verkligen behövt lite mera energi. 

Efter första blocket på 35 min så hade jag ett snitt på 90% av maxpuls, med en pulstopp på 97%

Nästa block bestod av 4 mins intervaller x 6.... 

Var ganska trött då men hängde i hyfsat iaf.. 


Kort och gott, det bästa spinningpasset på hela hösten, hoppas på ett lika bra nästa onsdag! 

Inga kommentarer: