måndag 5 mars 2012

Bikram+cykel= Toppen dag

Idag startade jag dagen med lite Bikram yoga, min vän Osterman följde också med.

Så himla grymt skönt att gå in i ett rum  som har 40°, men i slutet av klassen (90min) så blir jag alltid lite yr då det är mycket snabba vändningar och ha huvudet upp och ner, och då hinner inte riktigt mitt blodtryck med och det känns som om man ska svimma. Men det är bara att vila lite och sedan hänga på de andra igen.

Kom sedan hem och åt mitt första mål mat för dagen, å det var kring klockan 12 (man ska inte äta innan man kör bikram) sedan så studsade jag i en massa cykelkläder och begav mig ut på samma sväng som igår.

Solen sken så där fantastiskt härligt idag med och benen fungerade ännu bättre idag än vad de gjorde igår.
Jag vet inte om det har att göra med att jag hade varit på yogan innan, eller att jag hade kompressionsstrumpor på mig eller om det är behandlingen av benen av Martin, förmodligen så är det en kombo och hur det än är så var jag lyckligare än någonsin när jag trampade runt på min skräpcykel.

Liten titt på min "skräpcykel", den väger bly och har massa extra tjafs på, men den tar mig ifrån A till B och just nu är den perfekt =)

Testade även mina nya glajjer ifrån X-kross och de var sjukt bra, satt perfekt hela turen =)



Det jag dock känner är att så fort mina ben är bra igen så blir det riktigt med hård träning, då jag känner mig klen.. uhh.. ;-)



2 kommentarer:

Elin sa...

Så härligt att dina ben börjar kännas bättre! Hoppas du kan träna på hårt på cykeln snart!

Svart Karin Karlsson / Karin Svart sa...

Tack Elin =)