fredag 30 mars 2012

Enda positiva LOSERN!

Om ni börjar snacka tv-serier med mig så kan jag lova att jag är helt lost på det. 
Men om ni hade frågat mig för 10-15 år sedan så hade jag nog kunnat rabbla de flesta serierna å vad alla i dem hette. 

Men idag tycker jag personligen att det är mest "skit" på tv:n och jag har den mera på som "bakgrundsljud". 

Men det finns vissa program som gör mig riktigt varm i själen, och det är bland annat Biggest Loser, kan väl även här också erkänna att jag har inte haft tid att följa det men såg finalen och HERREGUD vad duktiga och sjukt grymma de har varit!!

Så nästa gång när ni tänker att det går inte osv, ta en titt på biggest loser och se vad de har lyckats åstadkomma!! 

Blev så sjukt pepp av att se hur grymt bra de har kämpat. Å ja det är ingen dans på rosor, men när du väl kommit en bit på vägen så kommer det gå lättare och du kommer att se på livet med helt nya ögon. 

Detta är även tänkvärt: Bra kondition kan spara hjärtat 36 000 hjärtslag på ett enda dygn. När man inser hur stor skillnad ett starkt hjärta gör så förstår man också att hjärt och kärlproblemen minskar drastiskt med motion. 

Sen så måste jag även säga att denna video är verkligen värd att se, och om ni frågar mig så ja, jag tycker kanske att han borde tänka över sin viktsituation (och det enbart för att det finns en hälsorisk i fetma), men det är inte det det hela handlar om.


Det fina med denna video är att juryn typ hånar honom när han kommer in på grund av hans utseende och sånt gör mig riktigt jävla arg rent ut sagt. 

Så himla skönt när han sedan börjar sjunga och juryn tappar bokstavligen hakan! 
Det som verkligen berör mig i filmen är när han berättar om sitt liv och att han mår dåligt över människors kommentarer och sen ställer han sig och sjunger och gör det han tycker om inför miljonpublik, det gör mig varm i själen!

Våga tro på dig själv, bry dig inte om andra. 
Lev ditt liv så som du vill leva det, livet går ej i repris och det är aldrig försent att göra förändringar. 

Inga kommentarer: