måndag 22 oktober 2012

En liten bikt..

Idag när jag cyklade hem ifrån jobbet så gjorde jag typ allt för att slippa stanna, trampa hårt osv. Orsaken till detta var/är att jag kände mig sjuk. Har knaprat Alvedon under dagen och sen visade det sig när jag kom hem att jag hade feber.. Suck

Men nu till bikten..

När jag trampade hemåt så var varje tramptag en kamp och så ville jag undvika trafikljusen så jag svänger över gatan och har typ fokus på att orka trampa och vad som händer till vänster om mig.
Sen när jag ändå får lov att stanna för röttljus när jag tagit mig över så kommer det en cyklist ifrån höger som jag verkligen missade.

Jag bad iaf om ursäkt men insåg att hur kunde jag missa att kolla åt hans håll?
Du, killen i sidi skor och cyklande på en CX, i'm so sorry!!

Men i skrivande stund så kom jag ju på att han hade rött...
Ja ja skit samma, jag kände mig iaf dum som missade honom och jag är glad att jag iaf hann be om ursäkt :-)
Å om han läser detta så får han ju en skriftlig ursäkt också..
Å även förklaringen (sjuk) till min dåliga uppmärksamhet för annars så är jag väldigt noggrann när jag cyklar.

Nej nu ska jag gå och sova fast klockan är bara 18:50, min kropp skriker ifrån alla håll och kanter och jag HATAR att vara sjuk.
Så jag hoppas på att jag vaknar pigg som en lärka imorgon! :-)

Inga kommentarer: