fredag 19 oktober 2012

En weekend i Rom, sevärdheterna + bilder

Den 5-8 oktober så var jag ju som bekant i Rom med min kille. 

Vilken otroligt underbar stad! Fantastiska byggnader och verkligen super mysigt. 
Vädret gjorde det ju inte sämre. 

Sakerna vi hann med att se var följande

Vatikanstaten
Castel Sant´Angelo
Cestius pyramid
Colosseum
Fontana di Trevi
Forum Romanum
Pantheon
Peterskyrkan/Petersplatsen
Piazza del Popolo
Piazza Navona
Piazza Venezia
Spanska trappan
Circus Maximus
Å många många fler byggnader... 

Här kommer massa bilder och lite text... 
Sorry, men bilderna hamnade verkligen inte i ordning och hinner ej fixa det.. 


Spanska trappan

Grymt väder

Utsikten ifrån flygplanet =)

Hotellrummet, superfint!

En liten bit av hallen

Tog en promenad och hamnade mitt i någon demostration

Grym cykelbanan längs floden 

Tabbe äter glass, hör ju inte till vanligheterna. Men vi fick ju höra att man måste smaka den Italienska glass, å jag lovar den var supergod =)

Circus Maximus

Spanska trappan igen

Vid spanska trappan

Jag vid trappan, blundar såklart.. 

Testade Italiensk pizza, någon var tydligen glad över det ;-)
Andra pizzan jag ser honom äta på över ett år... 

Fontana di Trevi 
Fontana di Trevi
Pantheon 
Piazza Venezia

Circus Maximus

Circus Maximu med Forum Romanum

Jag vid Colosseum 

Utsikten ifrån Piazza Venezia

Utsikten ifrån Piazza Venezia

Utsikten ifrån Piazza Venezia

Utsikten ifrån Piazza Venezia, Colosseum i bakgrunden

Mera utsikt

Mera utsikt ifrån Piazza Venezia mot Vatikanstaten

Tabbe spanar

Vi var en bit upp.... 

Piazza Venezia

Piazza Venezia

Piazza Venezia









Sankt Peterskyrkan




Om ni undrar över min fina outfit så kom jag ju såklart inte in med linne och shorts, detta blev nödlösningen

Så jävla fult.. Haha Men in kom jag =)


Vatikanstaten

Vi gick några steg om dagen ;-) 
Pyramider finns även i Rom =)

Fint... eller

Ser inte ut som ett shoppingcenter (röda byggnaden) men den var grym innuti 








Jag vid Colosseum

















Kort och gott, en grym stad med andra ord... 
Ni bör åka dit!!! 

Inga kommentarer: