onsdag 3 oktober 2012

Snälla, får jag hjälpa dig?

Kom nyss hem ifrån gymmet och shit vad frustrerad jag blir....

Å här kommer förklaringen:

För er som inte vet det så har jag jobbat/jobbar på gym plus att jag förutom de gymmen har kort på två av de största aktörerna i gym branschen så jag har varit runt på hyfsat många anläggningar.

Det man kan urskilja tyvärr (OBS, detta är min upplevda känsla inget som säger att det absolut är så) är att på de billigare gymmen t.ex 24/7 fitness (tror jag de heter) så märker man tydligt att majoriteten av de som tränar gör fel.

Detta gör mig oerhört frustrerad.
Då detta kan leda till skador m.m

Jag tycker verkligen att det är sorgligt ibland att man inte får bättre instruktioner eller att man själv inte har mer koll på övningarna man utför.

Idag på gymmet så såg jag som vanligt när jag går på 24/7 fitness att merparten gör fel.

Jag önskar att jag kunde kliva fram och få hjälpa dem, men det kan tyvärr bli så fel ibland om man gör det.
För mottagaren är inte alltid mottaglig för feedback utan tar det på fel sätt., plus att den personen i fråga kanske har bävat sig för att gå till gymmet och detta kanske är hennes första gång och så kommer jag och säger att hon gör fel... Hmm svårt dilemma det där.

Men för oss som är inne i träningssvängen vi blir oftast glada av feedback. Iaf jag blir det och jag ser det bara som positivt.

Jag kanske får trycka upp en t-shit där det står, är du osäker på om du gör övningen rätt? Fråga mig så hjälper jag dig ;-)

Å självklart efter passet så blev det lite bcaa :-)

Inga kommentarer: