onsdag 6 mars 2013

Blev påkörd av bilist....

Igår så blev jag påkörd av en bilist...
Det gick bra med mig (så slipper ni fundera på det resten av inlägget) blev mest väldigt chockad.

Jag skulle cykla till naprapaten efter jobbet och där jag cyklade fanns det ingen cykelbana vilket innebär att man måste cykla "bland" bilisterna.
Det var en tvåfilig väg och jag låg i höger körfält och bilen framför min skulle svänga vilket innebar att jag fick lov att cykla "runt" den och då tyckte tydligen bilen bakom att han skulle köra om innan mig vilket resulterade i att han körde på mig bakifrån.

Som tur va så stod jag upp och kunde parera kollisionen utan att ramla men var helt säker på att mitt hjul fått sig en rejäl törn, men det hände faktiskt inget med det heller, förmodligen så slipades bara min dubb lite fint mot bilen.

Bilisten brydde sig hur som haver inte alls utan körde bara vidare....

Denna gång hade man tur, och det var också en väldigt tur att det gick så sakta. Hade jag haft högre hastighet så vet man inte hur det hade slutat...
Men en sak är då säker och det är att han såg mig då han legat bakom mig ganska länge när vi köade genom stan......


3 kommentarer:

Anonym sa...

Fy vad läskigt..det kan vara nära ibland. Tur att det gick bra. Hur går det med cykelträningen och hur blir det tävlingssäsongen?
// Petra

Elin sa...

Skönt att det gick bra! Inte kul med incidenter med bilar inblandade... :(

Sandra sa...

Tur att det gick bra! Jag förstår inte hur alltför många bilister kan vara så grymt världsfrånvända att de inte ens kan räkna ut konsekvenserna av att köra på en annan människa. Bara för att man sitter på en cykel och (enligt dem) är på fel ställe...