onsdag 24 juli 2013

Ang hysterin kring dela en cola med Fetma/karies/sötsug/allergi/diabetes


Det senaste dygnet har denna bild spridit sig som en löpeld i sociala medier, 
Bildens budskap är bra enligt mig! 

Jag dricker cola och kommer även fortsätta göra det fast det inte är hälsosamt, MEN allt beror ju lite på i vilken mängd man dricker det och varför. 

Jag skulle aldrig börja hinka i mig cola, för det vet jag inte är bra! 
Men att dricka en cola någon gång är för min del helt okej. 

Men många i dagens samhälle tänker inte på vad de stoppar i sin mun och varför. 
Bilden är en bra tankeställare och du avgör själv om du anser att en cola för dig spelar mer eller mindre roll. 

Så länge man inte överkonsumerar. 
Å detta gäller ju nästa allt här i livet. 

Den gamla klassiska klyschan lagom är bäst funkar faktiskt fortfarande. 

Sen som sagt har man mål i livet/träningen så kanske det kan vara bäst att undvika cola m.m men det är det bara du själv som vet, vad som passar dig bäst och dina mål/livsstil. 

Några till tankeställare... 

Det handlar om att förändra ett beteende och det sker inte över en natt. Ett dåligt mål sabbar inte allt precis som tvärtom. 
Om man äter bra 6 av 7 dagar (eller vad du själv anser är vettigt för dig) så är det okej att unna sig något den 7 dagen om man vill det... 

Ibland stirrar sig människor blinda på kalorier ist för att se till vad som är bäst i längden... Denna bild är ett bra exempel på det.. 

Lycka till med din livsstil och hitta det som passar dig bäst och som är hållbart i längden. 

Inga kommentarer: